Vem får ta käftsmällen EGENTLIGEN

Vem får ta käftsmällen? Och vem får busvisslingar i korridoren?

 ..Den som STÅR upp eller den som sjunkit så lågt att den ligger & sprattlar på golvet?
 
Jag skulle VILJA svara " Den som ligger & sprattlar på golvet ", men nej...tyvärr så är det inte så. Det är alltid den som är starkast, den som orkar ta mest skit utan att falla, som får ta käftsmällen gång på gång, om & om igen. Tror inte att nån riktigt fattar hur vårat samhälle egentligen ser ut just nu. Folk slåss på nätet, slänger fula ord fram & tillbaka gång på gång. Det skrivs elaka saker som egentligen inte borde få plats i en 11 årings mun, men ändå så hoppar grodan ut ur munnen om & om igen.
 
ÄR detta ok?
 
Folk är avundsjuka. Avundsjuka på att du kan stå upp, orkar ta skit & vandra vidare mot toppen - medan dom andra ligger på marken & försöker dra sig upp på något som känns som Muontain Everest. Du har de elaka snobbiga wannabee fjortis-mobbarna hack i häl hela tiden. Dom attackerar gång på gång med fula ord & utstirrande blickar. Möts i korridoren & blir puttad in i skåpen. Ingen märker något, bara du. 
 
Jag har hört SÅ många storys om sånt här. Bloggare skriver satt fingrarna, bokstavligt talat ;) , glöder & läsare kommenterar & tycker så att hjärnorna sprängs. Det blir en explotion på nätet, alla har olika åsikter. ALLA tycker något. Kvar blir bloggarna, som vågat lägga ut & stå UPP för sin åsikt. Vad som är RÄTT & vad som är fel. Dom blir lika stora mobbningsoffer som dom som blir mobbade i skolan... 
 
Jag har aldrig blitt utsatt på sån här hög gran själv. Däremot så har jag blitt hackad på, gång på gång, om igen, flera gånger. Jag har faktiskt blitt ledsen, pratat med mina föräldrar & dom har hjälpt mig att liksom sträcka på mig igen. INGEN är värd mina, eller dina tårar, okey? Ingen.
 
Jag tror att vi är blinda för det som händer precis framför våra näsor. Vi ser inte vad som egentligen pågår. Folk blir faktiskt mobbade, men vågar inte erkänna. Vill inte bli kallad för "den utsatta" , eller "den mobbade". Folk som står en riktigt nära kastar skit gång på gång utan att vi märker nåt, just för att vi är blinda för det vi har rakt framför näsan. Såå tråkigt, men såå sant.
 
Riktigt tråkigt när jag behöver ta upp sånna här ämnen. Men jag tycker det är viktigt att alla får säga vad dom tycker liksom. Även jag. Även fast jag inte är utsatt på den nivån jag skriver, så försöker jag hjälpa. 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...