Snälla, gör mig en tjänst. Snacka aldrig skit!

Efter mina 13 års erfarenhet så vet jag. Jag vet att det finns folk som beter sig illa, personer som inte tänker sig för eller bara är sura i onödan.
 
EN fråga, varför?
Jag vet inte. Det är bara onödigt att vara sur. Visst om man har haft en dålig dag och är lite extra sur nån enstaka gång. Men de som går förbi och fnyser eller ger arga blickar. Vad är poängen? Bara för att du är sur betyder det väl inte att du kan ta ut det på mig??
 
Jag har känt mig ledsen nån eller ett par gånger av folk som beter sig på det sättet.
Men även fast personen/erna inte beter sig illa mot mig utan istället vänder ryggen åt någon annan medan det flyger några dummaord ur munnen. Man blir ju lika ledsen för det!
 
Nu pratar jag inte om folk som är sura någon enstaka gång alltså. Utan om de som nästan alltid har någonting elakt att säga om någon annan, eller något att påpeka som man gör fel men det är bara han/hon som egentligen tycker det.
Jag vet faktiskt inte...kanske har personen massa sura meningar på lager. Massor av sura eller egna ord som redan är färdigskrivna i huvet.
 
ONÖDIGT.
Kan inte alla bara vara nöjda & glada? Nästan alla i Sverige har det väldigt bra. Kan man inte bara vara glad för det istället för att gå och fnysa åt alla andra för att personen inte har nåt annat för sig?
Patetsiskt...
 
Och personen som det kanske pratas om då...den som personen/erna pratar illa om bakom ryggen. Den kanske inte får reda på vad det snackas om, utan kandke fortsätter med sitt liv ochsina rutiner som vanligt. Eller så får det reda på vad personen/erna har sagt och blir jättesårad och ledsen.
 
Men personen/erna märker inte det nä...utan fortsätter med sina dagliga rutiner & ger onödiga kommentarer eller prat bakom ryggen fast om någon annan den gången.
 
Jag är säker på att jag har blivit pratad om någon gång. Ur personen/erna som pratar dumts perspektiv så gör säkert alla fel hela tiden. Eller så hittar de småfel i varenda person som de sen går och pratar vidare om.
Onödigt beteende säger jag.
 
Jag har i alla fall lärt mig att strunta i såna personer. De får väl tycka vad de vill, men borde kanske egentligen inte säga det rakt ut sen då. Men jaja, det finns såna personer. Och man får helt enkelt lära sig att strunta i det.
Din dag ska inte bli dålig bara för att någon annan vaknade på fel sida, eller gör det varje dag.
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...