Ridaporten

Jag skulle kunna skriva meterlånga inlägg om det här, really. Jag tycker själv att det är väldigt intressant att lyssna på andra som pratar om ridning. Folk säger att det inte är nån sport & att man bara åker runt på en tjock liten ponny som gör allt åt en själv. Haha, om det bara skulle vara så enkelt ;) 
 
Själva ridningen. Det är SÅ mycket svårare än vad alla ni fotbollskillar som springer runt i korta fotbollsshorts tror. Åh min fotboll är bara SÅ svår att styra. Omg, den vill inte lyda liksom vad ska jag ta mig till? Asså AJ, jag skrapade knäet när jag ramlade på fotbollsplanen, ajaj skolsyster Nästa. Hm...stackars er killar & tjejer som spelar fotboll. Lite skrapsår här & där får ni väl tåla ändå... Tänk lite på oss nu va ;) Sitter på galna "rodeo"hästar som vägrar att lyssna & kastar av en någon gång i minuten sådär, eller ja...ungefär så. 
 
ELLER JUSTE, VI SITTER JU PÅ GALNA PÄRON...SÅ VAR DET JA :)
 
Jag tror inte ni fattar hur svår våran sport är. För det första hur riskabelt det EGENTLIGEN är när man sköter så STORA & starka djur. Ibland kan det faktiskt vara väldigt svårt att hantera våra små "nuttisar" på 400 kg. Ingen att skoja om va? ;) Och sen är det så mycket arbete utanför ridhuset/paddocken. Åka ut i mörkret till stallet för att sen i regnet bära balar upp & ner, mocka hagen, fylla höpåsar & sen trots att man fryser som en snögubbe ta in sin ponny eller häst på 400 kg & rida. Inte så lätt som man tror inte..;)
 
Säg vad ni vill om våran sport, men hörni...fotbollen är lättare att styra iallafall. Det är vi iallafall överens om? Och tänk, wow ett PÄRON kan väga 400 kg, OMG.
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...