Om någon försöker trycka ner dig, betyder det bara att du är ovanför dem

ORD.
Kom alltid ihåg dom orden, ok? Gräv inte ner dig för att folk försöker trampa ner dig, sträck på dig isället & låt inte nån hamra dig i huvet. Ingen ska behöva ramla, för att sen behöva ställa sig upp som om inget hänt & borsta av knäna. Alla har samma rättigheter & INGEN ska bli utsatt. Och om det sen skulle hända, lova mig då att ni INTE viker av vägen, gräver ner er & sitter & snyftar för er själva. Ska det vara nåt så ska det va att ställa sig upp, borsta av knäna & fortsätta på vägen man gick förut. Bara lite starkare & lite bättre.
 
Nätmobbning är ärligt nåt av det värsta. Jag har inte varit med om det själv, men jag har hört om det. Det har till & med blivit så stort nu att folk samlas i grupper & slår ner eventuella mobbare, som dom TROR är mobbare men inte är 100% säkra. Tänk efter först...bättre att säga till nån eller ringa polisen, att slå ner nån är det sämsta man kan göra. Våld löser ingenting, eller hur?
 
Tillbaka till nätmobbing, folk sitter bakom sina skärmar...fnittrar med kompisen, skriver det ena elaka meddelandet efter det andra. Slänger iväg lite fula ord som sen stoppas rakt upp i fejan på den som loggar in på sin dator senare. Sen var det inget mer med det...mobbarna fattar inte ens att de är mobbare @@ De fortsätter på samma elaka, patetiska sätt dagen efter att gå runt och skratta & viska i varandras öron i skolan. Helt omedvetna om att folk mår dåligt, vissa klarar inte att STÅ upp. Utan ramlar istället neråt...
 
Eller tvärt om, det är just de som orkar stå upp & bära de tunga, hårda orden på axlarna som blir utsatta kanske. Mobbarna ger sig inte bara på de svaga, utan även dom som är starka i sig själva & trycker ner dom för att sen känna sig en gnutta bättre själva när dom har tagit den stackars tjejens självförtroende. Det är som att stjäla nåt, usch.
 
MOBBING MOBBING & MOBBING, det är så himla mycket snack om det. Men vet ni vad?? Jag vill dela med mig av vad som faktsikt är RÄTT & FEL. Sen får ni tycka vad ni vill, men jag vill inte att NÅN ska behöva känna de tunga orden på axlarna, därför försöker jag FÖRÄNDRA. Men hjälp av mina ord.
 
Vad tycker ni egentligen är RÄTT & FEL?

Rebecca skriver:

Bra gissat! Jag hörde verkligen ingenting heller, det blåste och musiken från högtalarna var super hög, en annan mamma hade dessutom bett de att sänka volymen på musiken innan.

Kram! :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...