Min blogg?

Jag har absolut ingen alls erfarenhet av bloggvärlden. Jag vet ingenting om hur man får sin blogg stor & vad man ska tänka på. Alla bloggare, stora som små har ju en dröm. Att få bli kallad en "storbloggare". Jag läser flera inlägg om dagen på andra bloggar om hur det är att bli kallad storbloggare & hur man ska tänka. Provocera säger de flesta, få folk att TYCKA. Skriv saker som folk reagerar på. Men nej, det tänker jag inte alls göra. Jag vill inte få min blogg känd på spydiga texter & ord om hur andra uppför sig & genom att hänga ut andra. Jag vill ta mig långt på mitt egna sätt, genom att vara mig själv & visa vad jag går för. 
 
I slutet av bloggtiden vill jag att min resa ska sett ut såhär. Från en liten, oerfaren tjej med drömar stora som hus - till en mognare, storbloggare som vet var gränserna går & vad som är rätt & fel. & på det så ska jag ha delat mina BRA rätt/fel tankar med er. Mitt mål blir verklighet.
 
Jag har hundratals mål med min blogg, ärligt 100. För det första tror jag att det blir roligare att läsa när jag har ett speciellt ämne på bloggen. Min blogg är en hästblogg, kategorin kallas för det. Sen om jag skriver 5 "dagens ridpass" i veckan eller inte spelar ingen roll. Jag blandar in min vardag, mode, åsikter i hästkategorin. Sen om DU gillar det eller inte? Jag kaninte få med mig alla, & jag kan heller inte sitta här och låtsas att jag vet ALLT, 120% om bloggvärlden. För det vet jag inte. Jag är en helt vanlig 13 årig tjej som sitter i soffan & delar med mig av mina åsikter/outfits/ridpass & mode. Jag klättrar SAKTA men säkert uppåt oavsett om du, du eller du vill det eller inte. Jag tror på mig själv, & har faktiskt hört att flera tror på mig med. Tack ♥
 
Jag tror att det är viktigt, om man vill ha en stor blogg, att dela sina åsikter. Det blir tråkigt att läsa de vanliga vardagsinläggen om & om igen. Variera...blanda som en fruktsallad ;) Åsikter, tankar, ridpass. Gah, vad vill ni veta mer liksom? Haha. Det är jättesvårt att skriva saker & ord som folk fastnar för. Just det DÄR ordet som gör att 10 bloggläsare börjar intressera sig lite...tittar närmare på bloggen & BAM, så har jag en ny läsare. Hm...svårt :/
 
När jag började blogga så hade jag egntligen inga som helst tankar eller mål. Men nu har jag massa...& allt blir så mycket bättre när folk tror på en. Jag har fått kommentarer där folk skrivit att de tror att jag kommer ta mig långt. Det är bara att tacka & bocka. Det svåra är, HUR ska jag göra för att ta mig vidare. Hur gör jag för att utveckla min blogg? Jag läste för jättelängesen ett jättebra inlägg på nellieberntssons blogg. Hon skrev och berättade om att små bloggare sitter & skriver kaxiga "jag vet allt" inlägg & sen sitter och kommenterar det själva med olika namn 1 gång var tredje minut. Visst, de unika läsarna kanske stiger till skyarna för att DU har uttryckt dina åsikter. Men det är inte rätt väg, det är inte rätt att sitta & skriva dumma saker & hänga ut folk. Om du vill ta dig nånstans i bloggvärlden, så var dig själv. Skriv inget dumt som du kommer ångra, utan skriv riktiga inlägg där du blandar in riktiga åsiktsinlägg om rätt & fel.

Lovisa skriver:

Bra skrivet Tilda! Jag tror också på dig :D


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...