Hallå Hallå

Tänkte berätta lite om min dag igår. Jag var för trött för att skriva ner det igår. 
 
Jag red ut barbacka på Shelly. Red på gackamore. Det är nästan som ett hackamore. Bara att man rider med bara grimma och ett grimskaft. Ha ha, skämta åsido. 
Men jag gjorde faktiskt det. Red ut på Shelly med bara grimma och så hade jag satt fast grimskaftet så det böev som tyglar. 
Hon skötte sig jättebra! Fast hallå, det är ju Shelly vi snackar om ;) 
Vad skulle hon få för sig att göra, INGENTING. Förutom att dyka ner och äta gräs förstås ;)
 
Sedan när jag kom tillbaka kom jag på den alldeles utmärkta ideen att klippa Shelly. För hon är ju såå långhårig. 
Så jag började med att klippa hela kroppen + frambenen. Och halva huvudet. 
Och så hade jag tänkt att göra resten idag, klippa bakbenen & klippa hela huvudet. Om jag vågar. Shelly står still så snällt så, rör inte huvudet en mm äns, klok ponny. Men jag har fobi för att klippa där runt ögonen och grejer, usch ryser... 
Men det får jag väl klara av! 
Idag vaknade jag vid 8, och har vart uppe sen dess. Alltså vem egentligen vaknar 8 på en Söndag, tydligen jag. 
Har vart ute på altan i solen, jättevarmt ute! 
Ska nu även gå ner och äta frukost ute, för det är ju trotsallt Maj. 
Vi hörs!
 
 

LinaDahl skriver:

Vilken otroligt fin bild på dig & Shelly!!!

JuliaW skriver:

Hej! Vill berätta att jag har en bloggtävling nu där du kan vinna en egen bloggdesign. Allt kommer göras efter din önskan så som du vill ha den. Kopiera länken nedan för att komma till inlägget:

http://juliawester.horseworld.se/2013/05/05/bloggtavling-vinn-din-egna-design/#respond

Lycka till!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...