GO killar som rider!

Måste vrekligen ta upp det här ämnet. Jag tycker att det är så himla häftgt med killar i ridsporten. Många tycker nog inte att det är någon självklarhet att killar rider/kan rida. Och NEJ, det är ofta inte lika populärt med ridsport hos killar. Därför är det så himla UNIKT med killar i ridsporten. De som aldrig provar på att rida tror jag missar något stort i livet. Killar är ofta väldigt duktiga på ridning när det väl prövar på, eller rättare sagt GRYMMA*
 De är väldigt duktiga och engagerade. De lyssnar & VILL verkligen lära sig. Problemet är att det är inte så många som vågar pröva. Detta tror jag beror ganska mycket på grupptryck. Killar tror att de ska bli utstötta om de håller på med ridning. Och förstås har jag ingen aning om ifall det är så. Men en sak är säker, tjejer tycker killar som rider är riktigt coola. Smaka på den karamellen, killar ;)
 
Jag tycker att man ska hålla på med det man älskar. Och ni killar som aldrig provar på ridsporten, ni undgår chansen att få prova på världens coolaste sprort, och kanske blir riktigt bar på den också? Så VARFÖR undvika chansen? Just do it, ni kommer inte att ångra er. Å en annan sak som är riktigt coolt är personer som verkligen kan sin sport & är bra på den. Speciellt ridning. Ni killar som aldrig provat på ridsporten får säga vad ni vill, men ni har INGEN aning om vilken svår sport vi håller på med. Och farlig är den också, jag tycker att ni ska tycka att vi är riktigt coola som håller på med en sån här sport. 
 
Och ni killar som rider, ALL lycka till er & ALL respekt, ni är coola som vågar hålla på med våran farliga & svåra sport. Inser ni själva hur coolt det är att våga hålla på med sporten man älskar. Det är så unikt. Våran sport är bäst, och ni som inte vågar prova på den. Somsagt, ni undviker ett minne för livet.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...