Bloggning, häst, mobbning & grupptryck! Allt på samma gång, pang!

Min blogg kategoriseras som en HÄSTBLOGG. Hästblogg all over the place. Jag gillar det, jag vill inte att bloggen ska kallas för modeblogg eller nån annan typ av vardagsblogg. För det låter way to normalt. Nej, min blogg är en hästblogg. Ni får läsa & kolla in bilder på mig & min ponny & läsa lååånga dagens ridpass inlägg då & då som vissa diggar - andra dissar.
 
Jag står ALLTID upp för mina åsikter. Skulle aldrig skriva nåt jag sen 1 timme senare ångrar.... Sen om nån tycker annorlunda än mig, okey. Jag tar det då, för jag har fortfarande en egen åsikt, & så länge jag inte skriver något som nån annan faktiskt inte blir ledsen av så är det ok. Jag kommer aldrig, never hänga ut nån på nätet. Så lågt tänker jag aldrig sjunka...
 
Sen vet jag att ALLA har åsikter, inte bara jag. Ni tycker & tänker precis som alla andra. Folk hejar & andra buar. Jag står fortfarande upp, bryr mig inte om dom som tycker jag gör fel. Bullshit säger jag ;) Jag gör mina egna val & försöker alltid att stå upp för dom sen.
 
Sen BRISTERNA. Ännu viktigare att stå upp för. Väljer jag fel, & inser det en dag efter. Då står jag fortfarande upp för det. Jag vet att jag valde & gjorde fel, & ska göra det bättre nästa gång. 
 
Alla människor har brister. Bättre att stå upp för den man är & erkänna än att hålla sig i bakgrunden & låtsas som ingenting. Samma sak om du till exmpel ser nån annan bli utsatt. Stå inte bara där & titta på, då är du lika delaktig i mobbningen som alla andra. Säg ifrån istället, detta är inte okej. Just så har jag faktiskt gjort några gånger själv, sagt ifrån. Folk har faktiskt stannat upp & tagit sig en funderare...gör jag rätt nu? 
 
Det är just dom människorna som inte "har" några åsikter. Som bara står bredvid & hänkar på den coola liksom. Den som aldrig riktigt väljer sida. Ungefär som att välja om jag ska vara ond eller god. Det är DOM som egentligen styr allt. Han som står längst fram skulle aldrig våga säga nåt taskigt om inte de pushande står bakom & håller med... Tänk efter innan du gör nåt, som du kanske tror är ok / rätt men kanske går helt åt skogen senare.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...