SO TIRED

Tisdag morgon. Två skoldagar till SEN är det lov! 
Förresten, har inte jag haft det rubriken än gång förut!? :O
Jag har billdbrist, eller fast ändå inte....
Det är bara det att alla redigerade och fina filmer tagna med systemkameran fins på datorn. Och eftersom jag är så lat & bortskämd med en smidig, platt iPad framför näsan på mig så orkar jag bara inte starta datorn. Vilket i mina tankar känns oerhört segt, sisådär 10 minuter för att starta upp datorn. När det egentligen i verkligheten bara tar 1 minut. Men man har ju så fullt upp hela tiden så den 1 minuten känns alldeles för meninglös. 
Nu måste jag bara fråga här. HUR många lyckades hänga med där?
Kanske borde jag skriva om det och förklara mer, förenkla det. Fast nä.
 

Över till annat, är så sjukt trött. Det är bara några få dagar kvar till påsklovet. Har sådär härligt gó stress & ångest över Påskdagen. Jag ska förklara, snälla lugna ner er. I vår släkt har vi en sån kallad tradition där vi varje år målar ägg på Påskdagen. Och det är inte vilken äggmålning som helst. Det är hård konkurrens, och stenhårda regler. Döseriöst. Detta är alltså allvar, alla sitter som fastklistrade i stolen och målar sitt ägg dom ska därefter debutera i den stoora äggtävlingen. Som ni förstår är detta inte något man funderar över dagen innan påskdagen. Utan detta planeras i flera dagar, flera veckor, flera månader innan denna stora dag. Och det går och köps tillbehör för flera kronor för ett ynkligt litet egg. 
Visst är vi larviga? Men kul är det! Självklart kommer jag hålla er uppdaterade under hela äggmålningen. Lägga ut en bild på alla äggen. 
Min pappa brukar vara en hård konkurrens...hm! Men han är ju nästan konstnär så det är nästan lite fusk ;) Förra året målade han Jesus på ena sidan av ägget, I DETALJ! Alltså ögonbrynen, munnen, ögonen, hans känslor. Han bara hängde där på korset. Nä det var riktigt avanserat! 
Nu tror jag inte ni vill höra mer om denna tävlingen va? 
 

Idag ska jag till stallet som vanligt, rida som vanligt oxå för den delen. Rida ett lite hårdare pass idag faktiskt. Eftersom jag bara red ut igår. Kanske tar hjälp av någon hjälptygel. Brukar rida på hjälptygel 1 gång i veckan ungefär. Eller lite när jag tycker det behövs. Jag tycker det är viktigt att variera, speciellt på Shelly. Hon kan behöva ridas på hjälptygel ibland. Ett rid schema kommer komma upp! 
Vi hörs! 
 

angelica skriver:

Låter som en rolig tradition, dock hade jag förlorat varje år haha ;D


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...