Results of the competition

Säger man så? Resultat av tävlingen. Äh. Skit samma.
 
HEELLLOOO readers!
Tävling idag på Frillesås. En riktigt fin klubb, som jag mer än gärna åker till igen.
Det som var så bra med klubben var att allt var så nära. Det var framridningen direkt till framhoppningen.
Och sedan så var det en stor, fin paddock. Ett plus för mig. 
 
Det var ju meningen att jag skulle startat två klasser. Men p.g.a vädret så fick dem ställa in de sista klasserna, som bland annat var min andra start för dagen, L:B. Det regnade som om jag vet inte vad. Ha aldrig varit med om något sådant regn. Plus att det åskade & blixtade.
 
Så det var väldigt synd. Känns som om det skulle kunna gått bra i den klassen. Det var lätt bana, snälla hinder & perfekt omhoppningen för Shellan!
I alla fall. I L:C+, alltså 95 cm. Så tycker jag att jag & Shelly fick till en riktigt bra ritt.
Hon kändes riktigt fin hela tiden! Vi kom bra på alla hinder. Förutom det sista hindret i omhoppningen. Som vi kommer lite för intensivt mot.
Tar helt på mig skulden för den rivningen. Eftersom jag skulle vart lite kvickare och hållt tillbaka henne något.
 
Tyvär ingen film & inga kort. Eftersom alla på hela tävlingen stog inomhus i manegen i skydd mot allt regn medans jag red i ösregnet, så blev det inga kort. Kameran hade ju blivit något förstörd ;)
 
Nej, vad långt inlägg det blev. Är i alla fall nöjd med ponnyn! Hon presterade BÄST! Hela hon var bäst.
Så nöjd! ♥
Lovisa lyckades ta 1 kort inomhus i manegen, på framridningen.
 
Verkligen ett såntdär foto som tagits i väldigt fel tillfälle. Som folk lutar sig tillbaka i stolarna och frågar för sig själva, vad fasen det är jag håller på med? Vad gör hon där uppe på hästryggen?
Nädå. Så elaka är ni inte va? ;)
 
 
 

Johanna skriver:

Vad kul att det gick så bra :)

Johanna skriver:

Svar: Ja, ponnysar är som de är ;D <3
Svar 2: Ja jag hade lite ångest med tanke på att Nora är så lättfödd, dvs så blir hon väldigt lätt tjock, men rider man hårt varje dag + att man kan ha betesreducerare på så ska det inte vara någon fara med magen ;). Precis som du sa så är det också bra att beta de innan så de vänjer sig :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...