Shelly vintervila

Nu har jag och mamma bestämt att Shelly ska få en vinterviste i 10 dagar ungefär. En vecka känns så lite. Kanske mer mot två veckor.
Det är så skönt för Shelly! Så är hon pigg och glad sen till när utomhus säsongen börjar och när tävlingarna sätter igång.
Jag har tänkt på en sak att vi har alltid, eller alltid och alltid. Har bara haft Shelly i ett år. Men det är så meningslöst att ställa av hästarna på sommaren. För det är ju på sommaren man VILL rida! Rida ut och så.
Det är ju så mycket bättre att ställa av dem på vintern. För vintern är jobbig och kall. Och det blir ändå bara så att man rider i tjugo minuter varje dag. Eller bara skrittar i den hårda, snöiga och hala paddocken för att ridskolan har manegen. Vintern är ingen kul årstid om man tänker med stallet och så.

Så Shelly ska nu fp vila då. 10 dagars blir det nog. Tänkte bara säga det så att ni inte undrar varför jag inte kommer skriva så mycket om stallet.
Eller jag kommer ju åka till stallet ändå. Kommer säkert ta massor av bilder på henne, när man t.ex. släpper henne i paddocken.

Rörigt inlägg, jag vet. Men kände bara att jag ville slänga in detta här :)
Nu ska jag kolla film, vi hörs!


Mollie de Bri skriver:

Hur lyckas du vara så söt!?


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...