Blogglek Dag.54 & Dag.55

54. Det här har jag med mig på tävling
Ahh, hatar egentligen dessa frågor. De är så ointressanta. Men okej. 
Det jag har med mig på tävling är de som man brukar ha med sig på tävling. Hänge ni med där? 
Till mig själv är det hjäm, väst, ridstövlar, kavaj m.m
Och till hästen är det sadel, träns, benskydd, schabrak, martingal m.m
Och massor av mer småsaker ni vet. Som nummerlapp & vaccinationsintyg & hela den mappen. 
55. En perfekt dag i stallet
En perfekt dag i stallet kan se ut på många olika sätt. Men den bästa är nog en varm sommardag. Fast inte för varm, solen får gärna skina. Men det får inte vara för kallt & inte för varmt. Man ska kunna gå runt i en kortärmad tröja, och inte frysa med samtidigt inte svettas ihjäl. Hmm, nu blev det svårt!
Man har med sig lite fika, så man kan ta ett break lite då och då, sätta sig ner och ta en bulle eller något annat gott. 
Sedan så ska det ju självklart vara ett perfekt ridpass med i bilden. En perfekt dag i stallet = hoppa i paddocken.
Ett sådant ridpass då Shelly ska gå superduper fint, och hoppa som en gud. 
Det kan även vara kul om det är lite folk i stallet, som man kan små prata med. Kanske inte lika kul att vara där helt forever alone. Usch, hatar att säga forever alone. Men hittade tyvär inget mer passande. 
Och så ska systemkameran hänga på. För då kan det inte bli mer perfekt. 
 
Visst var det en mysig dag jag planerat? Ni satt riktigt och läntade efter sommaren när ni läste det. 
Eller hur? 
 

Tuuli Elmgren skriver:

Fin blogg!

angelica skriver:

sv: det kändes faktiskt ganska bra! :D Allt bra?

angelica skriver:

sv: hih klart det är träning :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...