Gårdagen.

Igår, förlåt mig, men uppdateringen sög. 
 
Men jag har en förklaring till det. Okej egentligen behöver jag ingen förklaring. Men jag kan berätta om min dag. Jag var först i stallet och skrittade ut barbacka. Det var jättemysigt. Sedan vid fem tiden så åkte jag och en kompis, Emilia in till stan och sov över med en "gammal" kompis. Eller hon har bytt skola och jag har inte sett henne på jättelänge. Så då sket jag i bloggen, bara för en dag. Men såna dagar kommer ju också. Tyvär, jag tror egentligen att nästan alla bloggare har någon dag i sitt liv där dem har alldeles för fullt upp för att blogga. Visst om man älskar att blogga och brinner för det. Jag menar, det är absolut inte viktigare än skolan t.ex. Det tycker absolut inte jag. Jag har min blogg för att jag älskar att skriva. Som den svenska-nörd jag är i skolan ;) Jag vill absolut inte känna att bloggningen ska kännas tråkig. För då blir allt bara inte bra, eller vad man nu ska säga. Inläggen blir sämre och uppdateringen blir sämre. Allt bli bara inte bra. Så därför är det viktigt som bloggare att man tycker det är kul. För det är då man orkar lägga in några extra minuter till att sitta och skriva ett långt, superbra inlägg. För det gör man inte annars om man inte orkar lägga mer så mycket tid på sin blogg. Eller om man inte tycker det är så kul. Sen vet jag att det är många bloggare som har svårt med vad de ska skriva. Jag kan själv känna så någon dag att, men gud. Jag vill skriva ett inlägg, men jag vet inte vad jag ska skriva. Då är det bättre att skita i det faktiskt. Skita i att skriva det inlägget just då. Gå ut och spring en runda, eller bara gå ut. Eller gå och ät något. Och kom tillbaka lite senare till datorn/iPaden/iPoden/mobilen och se om du kan komma på då vad du ska skriva. Du kanske blev jätte inspirerad av något på den lilla springturen. Ja, vad bra. Skriv den då på din blogg. Så ibland kan det vara bra att släppa det och gå och göra något annat. Och sedan komma tillbaka och se om man har kommit på något på den tiden du var borta.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...