Systemkamera!

Ååå vad gärna jag vill ha en systemkamera. 
Har faktiskt bestämt mig för och börja spara till en för egna pengar. 
OM jag någonsin köper än, har ni några tips över vilken man ska köpa.
Ska man ha nikon eller canon? Vad är de för skillnad på dem? Kan man köpa en begangnad, eller är den inte lika bra. Måste man köpa en splittrans ny?
 
Och den sista frågan;
Ungefär hur mycket kostar en systemkamera på ett ungefär? 
 

Tacksam för svar! 
 

Anonym skriver:

Man ska helt klart ha canon! Vet faktiskt inte riktigt vad det är för skillnad på dom, men jag har själv en canon. Och jag är jättenöjd med den.
Jag köpte min ny, är inte så smart och köpa en begangnad från till exemple blocket. För man vet aldrig hur bra skick dom är i och så.
Jag tycker det är bäst och köpa en ny.

Min kostade ungefär 3 500 kr.

P.S Älskar din blogg! Gillar när du gjorde om den, det blev mycket snyggare. Det innan var också snyggt men detta är mycket snyggare. Det blir mycket roligare och läsa på något vis.

Maria skriver:

Oj glömde skriva mitt namn. Men det var jag som skrev kommentaren ovanför.

Annie - ponnyteamets.blogg.se skriver:

CANON, du måste ta en Canon. annars tänker inte jag prata med dig! ;D Haha, nej men.. CANON!
Köp en 550D, så kan du och jag ge tips till varandra också!
Den kostar typ 5000 med kit objektivet.
Och begagnad kan väl vara bra, men det finns ju en risk att det är något dolt fel som kommer fram efter ett tag.
Och somsagt, 5000 kr kostar dom flesta. Sen finns det en uppsjö med objektiv, stativ, filter, skydd, väskor och.. och.. och.. ;)

Elin skriver:

Hej! Jag skulle tipsa en Nikon jag har en och är jätte nöjd med den!:)
Jag köpte min begangnad, den är lika bra som en ny..
Så man kan få en begangad kamera som e lika bra som en ny!
Priset spelar inte så stor roll likosom en billig kamera kan vara lika bra som en dyr kamera!:)

Jag tycker du ska spara till en Nikon! Den kanske e lite dyrare men du får en väldigt bra kamera!:)❤ KRAM❤


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...