Temple Mashallah & Temple Attica

Har lite kontakt med Shellys syster Temple Attica, hennes "ägare" Alice Björkhill.
Riktigt kul! Fast inte lika kul när hon berättade att Temple Attica inte finns längre. De var tvungna och avliva henne förra året. Jag frågade henne varför, om det var någon skada. Eftersom Temple Attica var född 1998 och avliva en ponny när den är 13 år är ju inte så jätte vanligt. Men hon skrev att Temple Attica började stanna ett tag på hinder. Och hon brukade inte stanna, hon hade ju till och med vart med i Baltic Cup och SM. Så de började kolla upp det, och det visade sig att Temple Attica hade höftledsinflammation. De hade henne på lösdrift i 8 månader för och se om det skulle bli bättre. Men det blev bara värre. Och då bestämde de sig för och avliva henne. Det var för hennes eget bästa.

Och exakt samma har ju hänt med Shelly nu. Eller jag menar, hon har ju också börjat stanna (bara på L:B) Så det kanske är bäst och titta upp det. Så hon inte har ont någonstans.
Men det var i alla fall superkul att jag hittade henne på Facebook!
Temple Attica och Temple Mashallah (Shelly) har samma mamma (Temple Derry) men inte samma pappa.

Lite bilder på Temple Attica. Tycker ni de är lika? Nä, inte jag heller! Inte ett dugg faktiskt. Fast i och för sig, Temple Attica är ju en C-ponny, MenMen.... :D


Anonym skriver:

Hur många läsare har du per dag?


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...