Lite om Shelly del 2

Råkade klicka på publicera.........

Men jag fortsätter.

För om man inte håller ihop henne så blir hon 2341 m lång (Onej, jag överdriver inte......) ;D
I alla fall, hon är världens snällaste ponny! Både i hantering och ridning. Hon skulle aldrig få för sig och bocka av mig. Hon har faktiskt aldrig bockat, stegrat, bitit, sparkat, stegrat eller inte ens gjort något glädjeskutt.
Där ser ni, hon är aldrig sur i boxen. Utan alltid glad och positiv. Kan till och med sadla henne och spänna sadelgjorden utan och binda fast henne. Hon hugger faktiskt inte ens när jag spänner sadelgjorden. Även fast det inte är de roligaste för henne så vill hon fortfarande inte vara "dum".

Glömde jag nämna att hon är ett riktigt matvrak? Hon är som en liten dammsugare, det är inte ett strå kvar i boxen av hennes frukost/lunch/kvällsmat.
Kvällshöt äter hon upp på 20 minuter, och då får hon ändå 2 kg. Så när Shelly har ätit upp allt så står alla i stallet och har inte ens börjat, de har sina 2-5 kg kvar, medan Shelly har 0. Lilla gumman! ;D

Det var väl lite om Shelly. En riktig klippa i hoppningen! Världens snällaste ponny helt enkelt.





Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...