Dagens ridpass & dagens friidrottsträning

Longerade bara Shelly idag med inspeningsgjord.
Och hon var HELT crazy!
Hon gjorde glädjeskutt på glädjeskutt om och om igen! Och Shelly har ju faktiskt aldrig gjort det innan, fatta hur glad jag var! Haha, jag hade ett stort leende på läpparna!
Men det är väl inte så konstigt att hon var så pigg, jag longerade ju henne ute i paddocken. Och det är ju kallt ute nu och då blir hästarna pigga. Och von vilade ju även igår, så hon hade nog väldigt mycket energi. Plus att hon hade fått massor av kraftfoder på morgonen.
Men det roliga var att Shelly upptäckte hur kul livet faktiskt är. Hur kul det är och göra glädjeskutt. Hon hade öronen framåt hela tiden och jag fick till och med lugna ner henne lite så hon inte gick omkull. Ni skulle sett, hon sträckte på sig som bara den. Huvudet högt, hon kände sig nog kunglig ;D
Ni kanske inte tycker dehär är någonting, men för MIG är det här jättestort. Och även för min mamma. Boel stod även och tittade på och hon var jätte förvånad xD

Dagens friidrottsträning gick super! Vi övade mycket teknik i springningen! Och jag tycker ju det är super kul eftersom och springa är min grej.
De grenar jag ät bra på är:
Springa & längdhopp och även hoppa häck.
Jag är mindre bra på alla såna där tråkiga grejer som och kasta kula, slunga och spjut. Höjdhopp är väl inte min starkaste grej heller. Eller det är det att jag inte "vågar" hoppa. Är rädd och få den där pinnen i ryggen, för alla säger att det gör jätte ont! Men min tränare säger att jag är grym i det men att jag bara måste våga och även lita på mig själv och allt det där ;) Haha, inte så intressant för er kanske... MenMen!



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...