Dagens hopp pass!

Hon var som en helt ny häst idag! Seriöst!
Först red jag på graman, första gången jag red på det på ShellyBelly. Hon var så fin! Hon trampade under sig så fint så ! (Några steg faktiskt)
Efter att ha ridit på det i 20 minuter kanske så började jag små hoppa lite. Hon var jättepigg!
Efter att ha hoppat fram en stund så hoppade jag en bana på 90 cm. Hon rev två räcken efter varandra, MEN det var helt klart mitt fel! För hon rusade och var jättestark och så fick jag inte tag på henne och då hoppade hon av jättekonstigt. Eller hon rev med magen.
Efter det så hoppade jag en bana på 100 cm, det gick riktigt bra! Lika pigg och stark där med. Men jag hade koll på henne. Det var faktiskt jättelänge och taxera innan hindret när hon var så pigg. Så kom inte fel en enda gång. Jag är ju van vid och sitta och driva hela tiden. Men nu behövde jag inte det, nu behövde jag bara hålla i henne xD
Hoppade faktiskt en ocker på 110 cm också, bara för att hon kändes så fin! Hon liksom sög sig mot hinderna. Det var ju ett tag sen jag hoppade lite högre, så det behövdes verkligen idag.
Hoppade 110 hindret två gånger, och kom super bra på båda gångerna! Så stolt över min prinsessa ;D
Min mamma kunde tyvärr inte filma eftersom det var så jädra kallt ute! Man fryser ju ihjäl! Plus att det började skymma lite när jag hoppade lite högre. Och det är ju inte så kul med en film där det är mörkt :))))
Känner mig riktigt taggad inför tävlingen på Söndag, det blir en L:C & L:B (alltså, 90 cm & 100 cm)




Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...