Till Agnes

Kommentar från Alice angående om det förra inlägget:
Det är inget elakt mot hästen att rida i mer än 1 timme. Dom mår bara bra av det, åtminstone vissa. Men dom flesta mår bra av att få röra sig lite mer ibland. Det är som att du skulle göra ett lite längre träningspass på gymmet. Det kan väl vara lite skönt ibland? Du du sa så är hästar tåliga djur, och tål att röra på sig mycket. Så jag tycker inte att du ska skriva att det är synd om dom och Hur tänker folk igentligen?
Folk kan ta åt sig!


Svar; Självklart är det inte så jag menade! Det kan finnas de hästar som mår bra och av ridas lite väl länge. Jag ska inte gå in på några namn eller så men jag har läst många inlägg och då är det någon tjej där som skriver att "idag red jag i nästan tre timmar, haha" Vadå haha? Tänker jag då. 3 timmar tycker jag är lite väl länge. Och när jag skrev 2 timmar så menade jag ju att de red väldigt hårt i en timma. Som först rida ett dressyrpass i en timma och sedan hoppa. JAG kan tycka det är lite väl hårt! När man bara tränar hemma. Och det är de att dem rider ju så ganska många dagar i veckan. Endast för att den tycker det är kul och rida sin häst. De tycker de är kul och rida och älskar och hoppa. Då tycker JAG att man kan planera sina ridpass lite bättre.

Men man har ju olika åsikter. Som t.ex mig, jag rider aldrig mer än en timma. För då tycker jag att det räcker med och rida. Ibland rider jag bara i en halvtimma eller i 45 minuter. Eftersom Shelly inte behöver mer. Visst hon är lite tjock nu och så, men hon är ganska trött om man har kört hårt o intensivt i en halvtimma.
Jag gick igång på detta eftersom JAG inte tycker att man ska rida i flera timmar. Förutom om man rider ut eller på tävlingar förstås. Men på tävlingar så vilar man ändå emellan.

Men du kanske är helt emot mig med detta och tycker inte alls det är fel och rida jätte hårt i 2 eller fler timmar.
Men det är din sak, och jag skrev detta för att jag tycker det är så. Jag tycker inte man ska rida i två timmar flera gånger i veckan.

Var bara tvungen och förklara detta lite mer med det jag skrev. Därför skrev jag det som ett inlägg. För att jag tycker det är så. Och jag menar inte om man rider i två timmar lite lätt och vilar mycket emellan. Utan de som verkligen kör järnet i två timmar..... :))))


Ha de!



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...