Resultat Friidrottstävling

Adventspelen hette denna tävlingen. Min första riktiga friidrottsträning! Det var superkul!På Lördagen igår så deltog jag i dessa grenar; 60m & 1Km. 60m: Det kändes jättebra! Det var ju faktiskt min första tävling. Är inte van vid att springa med spikskor eller att starta med startblock. Har ingen aning om vart jag kom. Men jag fick väldigt dålig start, och det är starten som gör allting när det är såpass kort lopp. Men jag fick som sagt lite dålig start. Vilket var lite tråkigt. Jag var nog sist i starten. Men lyckades ändå springa ikapp de andra och komma 3:a i mitt hit som det heter. Men jag blev ej placerad. Och när jag skrev att jag kom 3:a i mitt hit menas med att det var väl 45 st med i 60m. Och alla 45 kan ju inte springa samtidigt. För det är ju endast 6 banor och en kan ju bara springa på sin egna bana. Så då delade de upp oss i olika grupper. Och då startade jag i hit 6 (grupp 6). Och sen så läggs alla tider ihop. 1km: Detta, det är min gren! Jag blev placerad och kom 7:a! Och det var 8:a som blev placerade. Och det var ju många som deltog där med. Kanske 30-40st. Och i mitt hit så kom jag 2:a! Det var jättespännande eftersom jag och Luana (Detta är till Tua!) sprang i samma lopp. Och i starten så låg jag 4-5:a och Luana låg i ledning. Efter 3:e varvet så sprang hon som låg 2:a iväg och hon ledde stort. Jag sprang även om några och låg nu 3:a. Med några meter efter Luana. När det var det sista varvet kvar så kutade jag som en galning. Och sprang OM Luana. Och kom alltså 2:a! Jag kommer lägga ut en film på det. Det var faktiskt spännande!Och idag så var det också tävling. Jag var först i stallet i 3 timmar och red. Sen så åkte vi till tävlingen. Idag sprang jag 200m.200m: Jag hade så ont i låren. Jag funderade på att hoppa av. Men bestämde mig i sista sekund att delta ändå och ge gärnet. Det gick inte lika bra där. Blev ej placerad. Men det var synd att jag fick inte i låren även när jag sprang. Det förstörde ju en hel del. Men resultaten har inte kommit ut än. Men så fort jag får reda på resultaten så meddelar jag det här. Har heller inte kunnat blogga denna helgen eftersom mitt Internet ej har funkat. Det funkar inte nu heller. Så jag fick ta Lovisas mobil och skriva på. Men film kommer komma ut här från tävlingen! /Tilda


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...