Mikkan!

Kommentar:

Håller med dig helt om Nellieberntsson! Visst hon är duktig och ser bra ut , men inte SÅ bra!
Men du vet Tilda om du har tex kl på dig så sträcker du kanske lite extra på dig, just för att du har riktigt snygga kläder. Och rider då bättre ,haha;)
Nä jag tycker folk ska gå efter vad som är snyggt! Budget som lyx! Inte bara köpa det märket som alla andra köper :)

Svar; Haha, du kanske har en liten poäng där! ;)
Nä, men jag förstår om man vill ha nåågot litet av Kingsland. Jag ska faktiskt erkänna att för kanske 1 år sen så var jag helt galen i Kingsland! Vara för att alla andra hade det. Så jag gick och köpte en Kingsland mössa och en Kingsland väst. Som jag använder jättemycket nu. Så det är inte de att de inte är bra. Mössan är superduper skön. Och jag har ingen annan. Plus att jag verkligen behövde en ny väst. För att min gammal var för liten. Dock så var de två grejerna på rea. Halva priset. Så istället för och betala 550 kr för den mössan så betalade jag 275. Och det är fortfarande dyrt men inte dyrt för och vara den mössan.
Så jag har erkänt jag var beroende av Kingsland och märkeskläder i stallet!
Men nu idag så bryr jag mig inte ett dugg. Jag vill inte ens ha märkeskläder. För jag har "mognat" jag har insett att märkeskläder inte gör en inte till en bättre ryttare. Det är därför jag inte ens bryr mig nu. Jag behöver nämligen en ny jacka i stallet som inte är så tjock, så att man kan rida i den nu på vintern utan att den ska vara för varm eller för kall. Och jag har hittat flera stycken på HÖÖKS. Mamma har faktiskt frågat mig om jag vill ha en märkesjacka istället för en billig på HÖÖKS. Men jag vill faktiskt inte det. Jag vill mycket hellre ha en jacka från HÖÖKS. Ni får tycka att jag är hur knäpp som helst.
Men det är sån jag är nu. Jag bryr mig inte om märkeskläder ett dugg. Inte till mig själv i alla fall. Men Shelly vill man ju skämma bort hur mycket som helst ;D Shelly har faktiskt ett par egna John Whitaker röda benskydd som hon älskar. Nä, men till Shelly tycker jag det är en helt annan sak. Förresten så köpte jag de röda John Whitaker skydden på rea, på Göteborg Horse Show förra året.
Jag tycker såhär att OM man ska köpa märkeskläder, så ska man köpa det på rea. Eftersom jag inte tycker det är värt och betala 4000 för en jacka!
Och 550 kr för en mössa.
Detta innebär inte att jag aldrig kommer köpa några märkeskläder i hela mitt liv. För jag kommer säkert köpa något om det är på rea. För det kan ju vara kul och ha något litet. För jag vill hellre ha märkeskläder i skolan och på sin fritid ni vet än och ha det i stallet.

OBS! Jag är inte seriös på bilden. Emilia sminkade mig igår, hon sminkade inte seriöst. Eftersom jag är helt brun i ansiktet. Så bara så att alla vet så är jag inte seriös på bilden!



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...