Svaren på frågestunden del 2

Postat av: Axelina
URL: http://axelinaackie.blogg.se/

Tjabba!

Vad är ditt mål med Shelly innan ni ska sälja henne? Lixom vilken klass i hoppning är ditt mål att uppnå? :D

Skulle oxå vara skoj att se lite bilder på ditt rum..! :):)

Svar: Tjabba!

Ehm, svårt och säga. Men säger ett mål jag ska klara. Att tävla regioanal L:B ;) Ochnfå ordning på henne i dressyren.

Japp, lite bilder kan jag allt fixa!



 

Postat av: Juliah
URL: http://whisperinghorses.blogg.se/

Vad är det för ras på Shelly och när fick du din första häst? :D

Svar: Shelly är halvblodskorsning. Jag fick min första ponny för 7 månader sedan, det var ju då vi skaffade Shelly ❤❤❤❤



 

Postat av: Elin
URL: http://photocrazyyy.blogg.se teamgrys.blogg.se/

1. Hur länge har du haft shelly?
2. Hur stor är hon?
3. Vad brukar du göra när du inte e i stallet/rider?
4. Hur är shelly som häst? ( Asså beskriv hon) :D
Det va lite frågor från mig:D

Svar: 1. Jag har haft Shelly i 7 månader.

2. Hon är en D-ponny, 143.8 cm om man ska vara exakt. Men vi tror hon är större för en i stallet Mette henne till 146 :)

3. Då är jag nog med kompisar, myser med familjen, shoppar,träffar lite släkt. Men det äraällan man gör sånt, eftersom jag är i stallet varje dag ❤

4. Oj, svårt! Men hon är väldigt snäll i all hantering. Hoppar snällt, dressyren sådär. Det är hennes svaga sak. Men hon älskar och hoppa, och har väl i gen bra teknik så men hon är i alla fall snäll och hoppar allt ❤



 

Postat av: hanna
URL: http://epihippus.com

Hur många hästar provred ni innan ni bestämde er för Shelly? 
Vad är ditt mål med henne?
Något som är typiskt Shelly? 
Vilka klasser gick Shelly innan ni köpte henne?
Hur är Shelly att rida? 
Hur länge har ni tänkt att ha kvar Shelly? 
Ska du tävla Shelly i dressyr någonting?

Svar;

1.Vi provred 12 hästar innan vi hittade Shelly.

2.Mitt mål med Shelly är att tävla regional L:B

3.Ehm, att hoppa av för tidigt eller försent i hoppningen. Hur mycket man än rider och får ihop henne så klarar hon ändå det inte :D Så det är lite typiskt henne. Och en till sak också, när man har lagt in nytt ljust spån i boxen så blir hon jätteglad och rullar sig direkt i det! :D

4. Hon ha som högst gått regional L:B , så inte alla högt :)

5. Hon är jobbig xD Väldigt tungriden i dressyren, hoppar gör hon bra. Men dressyren är jobbigast. Men man känner sig trygg och säker när man sitter på henne. Så hon är snäll så :)

6. Kanske 1-2 år, får se lite hur det går. Kanske tycker hon är lite tråkig o säljer henne om 1 år, får se lite grann :)

7. Nepp, det hade jag inte tänkt. Är ingen dressyrtant, och Shelly är en hopp ponny, ingen dressyrponny.


 

Postat av: Sara
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/

har du en egen ponny isf hur gammal är den?
Har du tävlat nångång ? :D
Vilka klasser?

Jajemensan, jag har egen ponny. Hon är 12 år.

Japp jag har tävlat :D

Lokal L:C, 90 cm



 

Postat av: Patricia
URL: http://dressyrtjejernas.blogg.se/

innan jag ställer frågorna måste jag bara säga; 
ÅÅHH vilken fin häst du har! ^^

1. Hur länge har du haft din häst? 
2. vad fick dig att börja blogga? 
3. Hur mår du idag ( haha) ? 
4. Vad är det läskigaste som har hänt dig inom ridningen? 
5. vad är ditt mål med bloggen?

Kram!

Svar; Tack så mycket! :D

1. I 7 månader :)

2. Alla andra mina kompisar bloggar, så då ville ju jag också blogga ;)

3. Haha, jag mår sådär. Fortfarande lite hostig och så.

4. Läskigaste? Har inget läskigaste men när jag var med på en tävling med Cymro, det var 80 cm. Och då slängde han av mig rätt i hindret, var väl inte så jättemysigt! ;D

5. Oj mål med bloggen. Har inget mål med bloggen xD Eller kanske och få 100 besökare. Har som högst fått 87 :)

KramKram!



 

Postat av: Mia

Hej! Här kommer mina frågor

1. Hur många hjälmar har du? 
2. Hur många ridvästar har du?
3. Hur många ridstrumpor har du? 
4. Hur många spön har du?
5. Vad är din favoritglass? 
6. När fyller du år? 
7. Vad heter du i mellan namn? 
8. Kan du göra inbakad fläta på hästar och människor? 
9. Kan du göra utbakad fläta på hästar och människor?
10. Ska du åka utomlands i sommar, i sånnafall vart? 
11. Hur mycket älskar du Shelly från 0-10 ? 
Vill bara säga att du har en jätte fin ponny. Och hon verkar verkligen ställa upp för er. Man bara ser kärleken i dina ögon när du tittar på henne!!

Svar; 1.Jag har två hjälmar.
2. Har 3 st ridvästar.
3. Cirka 20 st!
4. Jättemånga!
5. Calippo är gott, men Magnum är bäst!
6. På julafton :D
7. Julia Karolina, så alltså Matilda Julia Karolina :)
8. Jajemensan!
9. Jajemensan!
10. Japp de ska jag, ska till Mallorca.
11. 10 såklart! ❤
Hehe, tack så mycket! Vad gullig du är 😉


Postat av: ❤

Hur ofta rider du? 
Tävlar du ofta? 
Vilken är din favvo affär? 
Ramlar man av hästen ofta när man rider ?? 
:)

Jag rider 6 gånger i veckan ❤
Tävlar ibland :)
Inom ridsporten är det HÖÖKS, och vanligt så är det nog GinaTrico.
Haha, nej såklart man inte gör!




Postat av: hanna URL: http://ponnyn.devote.se

1.Hur kommer din framtid se ut med dig och din ponny?
2.Hur gammal är din ponny?
3.Vad gillar du mest av hoppning och dressyr?
4.Hur gammal är din blogg?
5.Vad är din favorit glass?
6.Vad är din favorit mat?

Svar; 1.Oj, svårt och säga! Men vi kommer väll tävla L:B ;)

2.Shelly är 12 år.

3.Hoppning såklart!

4.Min blogg är väl några månader, hehe.

5.Magnum!

6. Lax med potatis!



 

Postat av: Sanna

1.Vilken är din favorit affär?
2.Kan du video blogga? 
3.Kommer du vara på möldals ridklubb i sommar vecka 30?

Svar;1. Inom ridsporten är det HÖÖKS, annars GinaTico.
2. Ja det ska jag bli bättre på! :)
3. Jag flyttar nog ner till en kompis, men kanske kommer upp och rider :)


Postat av: Tova
URL: http://teamgrys.blogg.se/

Vad gillar du för musik ? 
Vad dina mål med Shelly ? 
Tävlar du ofta ?

Svar;

Jag gillar lite allt möjligt! ;)

Tävla L:B !

Ja, ganska ofta.



 

Postat av: Kajza
URL: http://dumlesdagbok.blogg.se/

1.Vilka bloggar läser du ofta??
2.Vad tycker du gör en blogg BRA??
3.Om du fick ta med dig en sak till en öde ö, vad skulle det vara??

Svar; 1. Jag läser: ponnysanning.se, tuawesterlund.blogg.se, feliciasponny.blogg.se, axelinaackie.blogg.se, epihippus.com, passionandpower.devote.se, ponnyfreaket.devote.se, ponnyteamets.blogg.se, mylifex2.devote.se, nnoraabertilsson.blogg.se, nattstad.se/elitponny, dumlesdagbok.blogg.se Och lite andra, men de är väl det.

2. En blogg är bra om det är mycket bilder, och att man skriver vad man gjort efter en dag :) Men det viktigaste är mycket bilder!

3. Oj! Är lite smart nu. En ryggsäck med överlevnadsgrejer i och mat. Dricka och sånt också :D



 

Postat av: My
URL: http://mycorneliasofiakrave.blogg.se/

tävlar du ofta? :D

Svar; Ja, ganska ofta ;)



 

Postat av: Klara
URL: http://sannerholm.blogg.se

1. Vad har du får mål med Shelly? Både lång och kortsiktigt :)
2. Vilken klass har du som högst tävlat i?
3. Hoppning eller dressyr?
4. Skulle du kunna ställa upp i en dressyr tävling med shelly någon gång?

Svar; 1. Tävla L:B och få ordning på henne i dressyren.

2.Lokal L:C som är 90 cm.

3.HOPPNING! Helt klart ❤

4.Nä, faktiskt inte. Eller man vet aldrig , kanske nån gång....



 

 

Postat av: Emilia lind

Lite frågor till bästa,söta & ofc snälla Tilda^^<33

1.Gillar du hoppning elr dessyr bäst?
2.Vad gillar du allra mäst med Shelly?
3. Har du haft någon häst innan?
4. Läser du många bloggar?
5. Vad är Shelly för ras?
6. Vilken är din favorit godis?
7. Har du någonsin trillat av Shelly?

Svar; 1. Hoppning!

2.Att hon är sp snäll och hoppar bra ❤

3.Inte egen häst men jag har hyrt.

4. Japp, ungefär 30 st om dagen!

5. Halvblodskorsning ;)

6. Center!

7. Japp, två gånger xD



 

Postat av: Victoria - Foto och Vardagen

vad är din katt för ras? :)
svara gärna på frågan i mitt senaste inlägg :D
hoppas du får en finfin dag :D

Svar; Pebbles är perser blandras med bondkatt.


Postat av: Lovisa

1.Vad är dina mål med Shelly iår?
2. Favorit förg på schabrak?
3.Vilka bloggar läser du? 
4.Hur många syskon har du?
5.Vad har du för ögonfärg?
6.Vad har du för smink på dig på vardagarna när du väl använder det. 
7. Kan du visa din favorit tröja ur din garderob ? 
8. Vart shoppar du kläder mest? 
9. Vad är det roligaste sms:et du fått?
10. Vad föredrar du? Hoppning eller dressyr?
11. Vad är roligast, rida ut i skogen eller rida dressyr? 
12. Hoppa eller rida dressyr, vad är bäst?

Svar; 1. Tävla L:B, regional.

2. Marinblått, röd, vit :) De färgerna är finast på Shelly!

3. Oj! Jättemånga, ungefär 30 st om dagen.

4. Två syskon, en storasyster och en lillasyster.

5. Blå!

6. När jag väl använder det har jag mascara. Men jag försöker och inte ha det.

7. Japp, det kan jag föra någon gång.

8. GinaTrico,H&M , J&C. Typ dem xD

9. Har fått många roliga sms!

10. Hoppning, helt klart!

11. Rida ut i skogen är ju helt klart roligare ön och rida dressyr.

12. Hoppa!



 

Postat av: Sara
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/

har du en egen ponny? 
Isf vad tävlar ni om ni tävlar? :)

Svar; Japp de har jag!

Vi tävlar just nu lokal L:C som är 90 cm för D-ponny.



 

Postat av: Anna

Kan du inte göra en liten historia om dig och shelly ifrån första provridning till idag :)

Svar; Javisst! 😃

Postat av: cassandra
URL: http://ryyttarduon.blogg.se/

varför började du blogga? :)

Svar; För jag tycker det är kul och blogga! :)



 

Postat av: linda & andrine
URL: http://teamlulea.blogg.se/

Sv: Okej kan vi väll! :))))

1.Varför började du blogga?
2.Hur länge har du ridigt?
3.Om du fick köpa vad du ville vad skulle det då vara? x)

Fina frågor.. kom inte på något mer.
Ska vi ha ett länkbyte kanske, och följa varandra vi bloglovin? :)

Svar; 1. För jag tyckte det verkade kul! :)

2. Jag har ridit i 7 år.

3. Oj! En hästgård med massor av hästar! 😃

Är inte så mycket för bloglovin. Går in på en blogg när jag känner för det :)



 

Postat av: felicia
URL: http://feliciasponny.blogg.se/

1:favorit butik?
2:favorit märke?
3:om du skulle vilja ha en häst i från stallet(även ridskolehästarna) vilket skulle det varit isåfall?
4:vad är det bästa med Shelly?:)
5:vad är det högsta du har hoppat med Shelly?:)
6:hur många besökare har du om dagen på ett ung?
7:vad tycker du om nellie Berntsson?

//Felicia

Svar;1. Inom ridsporten är det HÖÖKS men annars är det GinaTrico :)

2. Favoritmärke? Har inget favoritmärke ;)

3. Mac Spot tror jag! ;) Om det ska vara ponny alltså. Eller det är svårt, för man vill ju ha Antonias och Axelinas ponnysar också! ;D Så jag vet inte riktigt xD Kan inte bestämma mig 😊

4. Det bästa med Shelly är att hon är så snäll!

5. Det högsta är 110 cm.

6. Ungefär 70-80 unika per dag :D Så det är ganska många!

7. Alltså jag läser inte hennes blogg och så. Är inget större fan av henne. Men hon verkar väl duktig inom ridsporten, inte duktigare än andra, men duktig :)



 

Postat av: Filippa

Är det viktigt med märkessakeR?
Vem hänger med när du tävlar?
Vad har du för mål med Shelly?
Hur högt har du hoppat på henne? :)

Svar; 1. Nepp, jag tycker bara det är töntigt med så mycket märakessaker, att det är så att alla måste ha det -.- 2. Min familj! Brukar inte hänga med någon speciell :) 3. Att tävla L:B. 4. Som högst är det 110 cm.
2012-05-11 @ 14:04:20 
URL: http://ponnyfreaket.devote.se/
Postat av: Sosse

Vem/vilka är din/dina bästa vänner?
Vem är sötaste killen i din skola?
Vem/vilka gillar du mest av dina kompisar i din klass? (högst 2)

Du har ju fått så många frågor så jag ställer inte mer thehe ;D 

Love your blog! <3 XOXO Sosse <3

Svar; 1. Tua är min bästa vänn ❤ 2. Tycker inte någon är speciellt söt! ;) 3. Ehm oj! Men då blir det nog Camille och Emilia. Kul att du gillar min blogg! :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...