Passet idag !

Shit vad hon var fin idag! 

När jag och Tua kom till stallet så hämtade vi hästarna osv. 
Sedan gick vi ner till Annie´s paddock och satte upp en markarbetsbana. Den var seriöst grym! Mycket bågar, vinklade bommar. Väldigt bra för både häst & ryttare. Eftersom det är väldigt korta vägar mellan varje bomm. Man måste verkligen rida i varenda steg, det var mycket med och byta galopp osv. 


Först började vi skritta fram (såklart!) . 
Shelly kändes jätte fin. Hon började tugga på bettet och slappna av, stooora framsteg! Men känner verkligen att jag börjar hitta lite rätta knappar på henne. Men flyttade henne mycket åt sidan, jobbade med skänkelvikningar. Så småningom började jag trava, lika fin där med. Även fast hon inte var så pigg, hon var lote seg så lyssnade hon ändå på mig. Hon försökte verkligen göra sitt bästa. Sedan började jag ta lite bommar i trav. Lika fin då med! 
Sedan började jag galoppera, gjorde lite banor av bommarna. Både jag och Tua hoppade fyra sockerbitshinder som stog bredvid varann MED knal-oranga koner. Shelly tvekade inte ens på dem. Så vi skuttade omkring där. Var i alla fall JÄTTENÖJD med passet idag med Shelly! Hon var aaaaaaasssuuuuuuummmm heeeela ridpasset, fattar ni vilken stor grej! ♥ ;D 
Så väldigt lyckat ridpass! 
Det roliga vara att det gick lika bra för Tua med Valentine. Hon var också super nöjd. Så det var ju kul att båda var nöjda med passet. 
Efter vi ridit saddlade vi av dem lite snabbt och svampade av dem. Sedan gick vi till fotbollsplanerna och betade dem, alltså Shelly & Valentine. Och då tog jag några bilder på Tua & Valentine på Tua´s Ipod. Lägger ut dem lite senare, för de är jätte gulliga! 

Oj vad långt inlägg. 
Guldstjärna till dig som läst igenom detta! ♥ 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...