Jag skriver om min dag i stallet, ni läser ♥

Jupp, jag kör igång. 
Skrittade bara ut i en halvtimma på Shelly idag. Bort mot skolan och tillbaks. 
Travade och galopperade lite grann, hon är så himla skumpig (red barbacka) 
Och jag höll seriöst på och trilla av i traven! Hon är så skumpig, inte lätt och sitta ner på henne. Hon är till och med skumpig med sadel, men det kanske inte är så konstigt men i alla fall ♥

Sen efter jag hade ridit hade jag redan gjort hennnes höpåsar + hinkar och mockat så hade ingenting och göra. Så då mockade jag i Tim's box. Tror inte de vet att det var jag, haha. 
Och så har jag fixat och putsat lite saker inför tävlingen på Lördag. Putsade bland annat hennes träns, benskydd, lädergrimma, mina stövlar & mina sporrar. 
För jag tänkte såhär. Jag har ju 3 träns, och ett ska jag ha på tävlingen, så då kan jag ju rida med något annat träns imon. Och hon ska inte ha de benskydden som jag har i övrigt fall när jag rider, utan hon ska ha de röda. Och lädergrimman behöver jag ju ändå inte imon. Och så kan jag ju rida med mina "stall-skor" imon, behöver ju inte rida med mina läderridstövlar och sporrar. 
Så imon är det bara kvar och putsa hennes martingal, min hjälm, sadelgjorden & sadeln. 
Ganska soft! ;) 
Men ska ta mig lite glass och jordgubbar nu, ha de så bra så lääänge ♥
 

Mikaela skriver:

Ja, det var Tims box;) vad gullig du var och gjorde det, tack!<3


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...