Angående Bohuscupen

Jag skulle ju egentligen vart med idag och tävlat i finalen. Men eftersom Shelly fick det där såret förra Fredagen (inte den fredagen som har vart nu utan förra).
Så då stig hon i en vecka. Och på Torsdagen så testade jag och skritta ut en liten sväng. Och i Fredags så skrittade jag också ut en sväng, provade och trava. Men då markerade hon liiiite. Och igår på Lördagen skrittade jag och travade ganska mycket. Galopperade en långsträcka. Men så kände jag att hon hade tappat gansk mycket kondition. Så jag kände att jag inte kunde vara med idag. Det var ingenting med såret för det har läkt. Men jag kände att jag inte ville förstöra för mitt lag, för Shelly stog ju i en vecka. Och hon var lite stel och hade inte alls kondition. Och då var det bättre att Annie tog min plats. Så nu kort fattar jag det. Jag var inte med idag för att jag tyckte inte att Shelly var i kondition. Hon var stel och jobbig. Så Annie tog min plats. Så det var ingenting med såret, för det är helt läkt nu.

Men jag tror i alla fall det gick ganska bra för dem i mitt lag. De blev väl inte placerade. Men de kom nog ganska bra tror jag. De har inte fått reda på vilken plats de kom. Så de vet inte. Men jag pratade med Felicia i stallet och hon hade sagt att de var jätte snåla med poängen. Och det är ju riktigt tråkigt!
En sak jag inte fattar! Jag fick 9,5 poäng på vägval. Varför i hela friden sätter dem ",5" Varför inte bara sätta en 9:a eller en 10:a. För full poäng, alltså 10. Det stog att det var utmärkt. Och de hade skrivit "mycket bra vägar, utmärkt!" Varför fick jag inte en 10:a då? Samma med Felicia. Hon fick 6,5 (tror jag) på en. Varför sätter de så? De får väl bestämma sig, antingen en 6:a eller en 7:a. Se på bilden nedan. Det står inte tt man kan ta ",5" efter. Fattar det inte. Det är väldigt snåla!
I nästa inlägg kommer jag skriva om lite tävlingar framöver.



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...