Temple Mashallah;22/7 2012

Sorry för att jag inte skrev igår om Shelly´s pass, men hade fullt upp och redigera bilder ;) 
Men Shelly var bäst och rida igår, vilken drömhäst säger jag bara! Nu har jag äntligen hittat lite rätta knappar! 

Hon tuggade på bettet hela passet, gick i bra form. Hon kunde ha slappnat av lite i formen, hon gick väldigt högt med nacken och typ tryckte in mulen i halsen, inte snyggt & inte bra. Så nästa steg är och få henne mer avslappnad. Jag jobbade henne mycket i trav och galopp. Traven & skritten är hon jätte bra i. Bara galoppen som måste stärkas lite till. Jag gjorde så att jag galopperade en långsträcka, och sedan samlade jag ihop henne kortade stegen och gjorde en liten volt. Hon lyssnade jättebra, och kortade riktigt fint. Kunde korta hennes galopp så mycket så en skrittande häst red fortare ;) 
Men var riktigt nöjd med passet! Nästa gång Lovisa är med, ska jag be henne filma/ta kort. 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...