Dag 4, Det här behöver jag träna på

  • Vara bestämd när jag rider - Shelly ska inte få göra som hon vill, t.ex dra upp huvudet så högt hon kan när jag ska korta tyglarna. Och det är inte okej. Jag måste bli mer bestämd och inte låta henne göra sånt. 
  • Min sits över hindrerna - Jag har ingen snygg sits, kolla bara på fotorna här nedan. 
  • Hitta lite rätta knappar i dressyren - Jag och Shelly klickar inte riktigt i dressyren. Hon är väldigt speciell att rida, men det kommer. Igår när jag red barbacka gick hon i en fin form. En bra början!

  • Samma som Annie, ta för mig mer på framhoppningen/framridningen - I framridningen så låter jag de andra komma fram, och jag aktar mig heela tiden! Samma på framhoppningen, folk hoppar runt som galningar. Och jag försöker akta mig så gott jag kan. Men bam, det är där jag måste slå till och ta för mig. Hoppa ett hinder och låta de andra akta på sig. För om de ser mig komma på hindret så kan man ju inte stå rakt bakom det(!!) 
  • Sätta upp mål för varje ridpass - Idag ska jag öva på det och det. Och i slutet av lektionen SKA hon gå på det här viset. Det är inte okej att hon inte går på de och de viset en hel lektion. Men framförallt sätta upp mina mål. Och planera mina ridpass i förväg. 
  • Inte bli besviken på tävlingar när Shelly river ett hinder - Bara för att Shelly river ETT hinder och jag hamnar på 4 fel så blir jag jättebesviken, och tycker att det har gått jättedåligt. När det egentligen gick hur bra som helst. 
  • Få upp mitt självförtroende - Speciellt när jag rider. Ska strunta i att bli besviken på Shelly när hon inte går som de andra ponnysarna, i perfekt fin form. Måste få bort det! 
  • Inte ha för mjuk hand - Har alldeles för mjuk hand när jag rider Shelly. Måste bli mer bestämd och verkligen ha ett fast tag om tyglarna. Tolka det inte fel, ska fortfarande ha mjuka händer men måste som sakt vara mer besämd. Ett fast tag, inga mes tag. Utan ett fast "hårt" tag. Inte så att Shelly blir alldeles hård i munnen men ja. Ah, jobbigt det blev nu..... Hoppas ni förstår.
Det var det ;) Finns säkert mycket mer smådetaljer. Men kommer bara på de nu. För det är ju så, ALLA har någonting de behöver förbättra eller träna på i sin ridning. Även fast Malin Baryard är världstjärna så behöver det inte betyda att hon inte måste träna för det. För man kan ju inte tänka att; Men jag är ju redan så duktig, så jag behöver  inte träna på något eller jag behöver inte förbättra något. Feeeel, alla har något de måste förbättra eller ändra på osv. 
 
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...