En sak jag har tänkt på.

En sak jag har tänkt på är, tänk hur många duktiga ryttare det finns här i världen!
Så fort man kommer ut på en liten lokal L:C så är ju alla verkligen super duktiga och har guldponnysar för flera tusen. 
Och en till sak jag har tänkt på är hur viktigt märkeskläder värkar vara för folk. Samma här, så fort man kommer ut på en liten lokal L:C på 90 cm liksom så har ALLA märkeskläder. Och de är dyra hjälmar o dyra kavajer o dyra sadlar o dyra träns o märkesbenskydd, märkesridbyxor osv. ALLT är ju i märkeskläder. Inte för att inte jag har någonting i märkeskläder, jag har inte sagt att det är dåligt. Kan också tycka det är roligt med lite märkes saker. Men så fort man blir lite duktigare och tävlar SM  och allt så har ju alla märkeskläder. Kan inte komma på någon som tävlar SM som INTE har något märkeskläder på sig! Det är som om det är självklart och ha det, och  det är de jag inte fattar. Om jag skulle tävlat SM (tyvär kommer jag nog aldrig göra det) men OM jag skulle göra det, så skulle jag skitit i alla märkeskläder och bara haft lite billigare grejer. Som kanske något från HÖÖKS eller så. 
Man rider absolut inte bättre för att man har märkeskläder och dyra saker på sig! Som vissa värkar tro.......
En kul grej skulle vart om man kom till SM och kom in på banan utan några märkeskläder på sig. Inga märkeskläder alls! Då skulle väl alla tro att, nä men hon är väl inte lika duktig och blablbabblablablabl. Och så går man in där utan märkeskläder och vinner hela skiten! Vinner hela tävlingen! 
Det, det skulle vara coolt! Det bevisar att märkeskläder inte är värda någonting, att man inte rider bättre för att man har märkeskläder.
 
Ganska skönt och skriva ur sina tankar som jag har gjort nu. Inlägget blev väl lite längre än vad jag väntat mig, men det är helt klart läsvärt ;) 
Skulle gärna vilja ha kommentarer till detta inlägget, där just ni skriver hur ni tycker. Jag tycker det är riktigt kul och läsa om! 
Och måste bara säga detta, annars kan alla tro det. Jag pekar inte ut någon speciell person. Bara tar ett exempel, som SM t.e.x
 
Tack och hej för mig! ♥

Anonym skriver:

Fast är man rik så vill man kanske ha märkeskläder!!
Jag tycker att man ska ha märkeskläder. Man ser bara ut och rida bättre då. Tycker jag då!!!!
Det ser mer proffsigt ut!

Tua skriver:

Jaa, de e ju typ så. Men t ex. Kingsland har så snygga saker. Och jag då har bara 3 par strumpor från Kingsland. Men asså jag tänker såhär: Att jag köper saker för att de e snyggt. Och inte för att de e ett märke.

Mer sånna här inlägg!! De e så kul att läsa om hur folk tänker! ♥ Puss!

Malin skriver:

Håller helt klart med dig! Riktigt bra skrivet!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...