Läs mer om Temple Mashallah

Hej! Vad kul att du klickade dig hit!
I detta inlägg hade jag bara tänkt att skriva om min alldeles egna D-ponny Temple Mashallah.
 
Vi köpte Temple Mashallah i Oktober 2012. Och har nu redan haft henne i 1½ år. Tiden bara rinner iväg.
Temple Mashallah som hon heter brukar vi kalla för Shelly, lite enklare & mycket kortare att säga.
Shelly är ett D-ponny sto på 144 cm i mankhöjd, men hon ser betydligt större ut i verkligheten.
Hon är en stor och kraftig ponny som är mycket häst i sig.

Det är alltså mycket häst att rida, hon är som en storhäst i steget. Väldigt stor galopp.
När vi köpte henne var jag inte speciellt duktig, men vi har kämpat & jobbat på det. I början var det väl mest klubbmästerskap och clear rounder som gällde. Men nu idag är vi uppe på L:B höjd.
Bästa minnet vi har tillsammans var när vi vann stilhoppningen på Himldedalens ridklubb, på gräs.
Det är ett minne man minns för evigt.
Shelly har vart världens bästa ponny, snäll i allt man gör med henne!
Lastar på och av henne själv från transporten utan problem, rider ut själv på henne inte ett dugg tittig, hoppar allt (läskiga hinder), står och klipper henne själv i boxen utan att hon ens sitter fast osv.
Jag kan rabbla upp hur mycket som helst.
 
Hon är och kommer alltid att vara den snällaste ponnyn jag haft.
Jag hoppas verkligen ni vill följa med mig & Shelly på vår resa genom bloggen. Alla framgångar & motgångar vi gör, ibland går det lite sämre, men man får ju inte glömma av de bättre heller!
 
Följ min blogg om vårat tävlingsliv tillsammans!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...