Shelly från idag ❤

Skrittade först ut en liten sväng så att hon skulle bli ordentligt uppvärmd, slipper man krångla med det själv. Så det är ett bra tips! Rida it en sväng innan du börjar rida :)
Sen när jag hade skrittat ut i 10 minuter kanske så började jag jobba henne i paddocken. Lite kämpigt i början, men efter några skänkelvikningar var hon fin. Började så småningom tugga på bettet. Så i skritten och traven hick hon bra. Galoppen sådär.... Men det ända var att hon var så seg. Så jag hoppade några hinder på slutet för och pigga upp henne. Och det tyckte hon var kul! Så jag tror hon tycker det är tråkigt och rida dressyr xD Men man måste ju det, för man kan ju inte hoppa varje dag. Men ska verkligen försöka rida ut mycket, hoppa lite fler gånger i veckan så att hon tycker det är kul.
Hon hoppade inte så fint heller... Hur mycket jag änn la till ben och minskade så hoppade hon av för tidigt eller för sent..... MÅSTE verkligen jobba på det. Hon kan inte taksera det själv. Utan hon behöver mycket hjälp!
Men försöker ge henne så mycket hjälp som JAG kan hjälpa henne med xD
Hehe, krångligt där!
Men oj vad långt inlägg! Avslutar med lite bilder som jag tog på henne i hagen idag ❤❤❤



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...