Min ridning!

Jag har ridit i 7 år, eller man kan nästan säga att jag ridit hela mitt liv. För när jag låg i min mammas mage så red mamma, och då red ju jag också ;))
Har jättemånga bilder här hemma på när jag är 4 år och rider och när jag är en liten bebis och sitter med nappen på en stor häst. Det började med att jag gick på ridskola såklart. Gick på ridskola i ganska många år. Sen så kände mamma en kompis som skulle köpa en häst. Och den hästen hette Lilla My. De köpte då Lilla My och jag och min lillasyrra började hyra henne 1 gång i veckan. Sen efter några månader så köpte ägaren en till ponny som hette Kenwoods Cymro. Då började jag hyra Kenwoods Cymro och min lillesyrra Lilla My. Sen bytte vi stall till Mölndals Ridklubb. Och där efter kanske något år så köpte ägaren en till ponny som hette Överste Karlsson. Då började jag rida honom ibland. Så jag red nästan två ponnysar då. Men sen så kom ägaren på att Karlsson hade spatt. Så de fick lämna tillbaka honom. Och sen flyttade ägaren till Gotland och köpte två till ponnysar. Så det var då vi började leta ponny. Vi tittade på 11 ponnysar, den 12:e var Temple Mashallah. Och det var hon vi fastnade för. Så då köpte vi henne, och nu har jag haft henne i 4 månader ungefär.

//Tilda



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...