Skärpning

Har verkligen inte haft tid till att blogga under dessa dagar. 
Igår var det friidrottstävling. Började med 100m som jag sprang på 14.03 ingenting jag är sådär nöjd med, men jag kände av min stukade tå. Det gjorde rätt så ont när jag sprang på den! För i 100m är det så mycket kraft. Man står i starten, pch så pang. Man skjuter ifrån, från startblocken. Kraft, kraft, kraft in i mål. 
 
Så efter 100m gjorde det ont på den igen, tån alltså. 
100m var vid klockan 13.05 
Sen skulle ju jag springa 800m också, och den vat inte förrens 17.45. Och så var den försenad med en halvtimma, så vid 18.15 sprang jag. 
Fatta vilken lång väntetid från 100m till 800m. Från 13.05 till 18.15 satt jag och väntade, käkade lite vattenmelon och bara väntade. Det var riktigt segt. 
 
Fast jag hade ju lillasyrran att kolla på. I höjden så hoppade hon 120cm, som hon inte alls var nöjd med. Och det förstår jag, henne rekord i höjd är 127cm. Det var en jobbig morgon, solen bara steeeekte! Gud vad varmt det var!
Sedan, stolt storasyster här. Så hoppade hon längd, och hon fick till flera bra hopp. Först 4.14, sedan 4.25, sedan 4,47. 
Så hon vann hela ländhoppet över 51 st, med hoppet på 4 meter och 47 centimeter. Så duktig! 
 
Sedan på 600m VANN hon igen!! Hon hade tiden 1 minut 47 sekunder. HELT SJUKT så duktig hon är! 
Två segrar och en 9:onde plats i höjden bland 30 st. 
Har en massa bilder från friidrottsdagen. De kommer, ska bara redigera dem först ;)
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...