Tävlingsresultaaaaatet kommer hääär

Yes, nu kör vi! 
Idag rullade transporten med 4 tävlingsponnys taggade för tävling. 
Dudde (Amadeus), Jocke, Jerry & så Shelly. 
 Framridningen:
Red fram i evigheter bara för att de bestämde sig för att ta en 30 minuters paus helt plötsligt innan min klass skulle börja, typ. 
Så framridningen blev väääldigt länge. Men Shelly var fortfarande glad & pigg, som tur var! Så det var skönt. 
 
 Framhoppningen: 
Här kändes hon jättefin, verkligen! Hon sög sig mot hindretna, och ville hoppa det, eller vad man nu ska säga. hade ett bra flyt mot hindret, och hon hoppade av bra. Liite stark, men det var inget som störde. Hon var bara väldigt nervös. För när jag skulle hämta henne i transporten så hade hon bajsat ner hela svansen.
 Hela svansen(!!)
Så den var ju helt brun, och gul och heeelt bajsig. Lyckades, till min stora lycka hitta en vattenkran. Och kunde då skölja av hela svansen. Tur! 
 
 Väl inne på banan: 
Shelly kändes pigg (hon kändes pigg, alltså så såg hon inte pigg ut. HAHA) ända fram till första hindret. Då hon bara slarvade. Så ett pet på första hindret, det kändes ju lite surt. Nä, men det är inte kul att riva på första hindret. Jag som hade planerat min omhoppning så väl, den hade vart grym! ;) 
I alla fall vi hade ett bra flyt efter i alla fall. Och sedan så kom jag på 5:an och galopperade över. Sedan så var det bara några galoppsprång sedan så kom 6:an. Och då kände jag hur vi kom helt fel. Jag försökte reda ut situationen men det var liksom redan förstört. Så hon stannade faktiskt. Inget såntdär dumt-stopp. Utan mer ett, oj-nu-kom-jag-riktigt-fel-bäst-jag-stannar-istället-för-att-braka-in-i-hindret! 
Lite den känslan. Så det var inget stopp för att vara dum. Hon hoppade de andra hindrerna efteråt jättefint, emd ett jättebra flyt. Så det var inge mer med det. 
Jag var jättenöjd även fast det blev 8 fel. Supernöjd med ponnyn! 
 
Nu ska jag sova! ;)
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...