Friidrottsträningen gick super!

Vi körde hård träning idag i ösregnet.
Styrka och kondition. De gör bara såna jobbiga pass en gång. Och det var just i dag, det spö-regnade hela tiden!
Vi gjorde i alla fall alla sorters jobbiga övningar med väldigt roliga!
Vi sprang runt Masetjärn (stavning) Man sprang 5 varv.
Sedan så gick vi till banorna och så skulle man hoppa över 1 m höga häckar. Och så gjorde vi lite olika saker med dem.
Och efter det så gjorde vi en övning som gick ut på att:
Springa det fortaste man kunde (maxfart) i 400 m. Efter det så kom det en station då man skulle göra 30 st armövningar direkt efter att ha sprungit de fortaste man kunde. Efter att ha gjort 30 st armövningar sprang man vidare, 400 m i maxfart. Det snabbaste man kunde. Och efter att ha sprungit det så kom det en till station då man skulle stå i planka i 3 minuter och göra jätte jobbiga rörelser med armarna. Och så sprang man vidare 400 m det fortaste man kunde. Vi gjorde så ungefär 6 gånger. Snacka om att man blev trött! Och man var ju tvungen och göra allt så fort som möjligt! Den som kom först vann. Och jag vann!! :D Tänk av 17 st så vann jag, det är inte dåligt det. Men jag har väldigt bra kondition om jag får säga det själv ;) Och det kommer man ju långt på ;D
Nästa träning kan jag kanske be pappa filma? Om ni vill se lite vad vi gör ;)
Det är superkul med friidrott!
Det är verkligen min grej! :D



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...