Resultat från tävlingen igår (30 Juni)

 
Framhoppningen L:C Hon kändes riktigt fin på framhoppningen, det gör hon alltid. Hon är alltid helt underbar och hoppar jätte fint på framhoppningen. 
 
L:C Fick ett nedslag. Egentligen var det Shelly som var lite slarvig. För jag kom bra på det, inte för nära och inte för långt ifrån. Men det var rättt stor bana och då blev hon lite lång i kroppen, orkade inte få ihop henne liksom. (Har inte så mycket och sitta emot) Men är ändå riktigt nöjd med rundan, även fast jag inte fick hoppa omhoppningen ;( 

Framhoppning L:B Kändes lika fin då, gjorde lite skänkelvikningar och flyttade undan henne för skänkeln, och hon gick riktgit bra. Hoppade fint över hindrerna. Tog i ända från tårna ;) Men det var ju inte 90 cm ju utan 100 cm. Och då får hon ju ändå ta i lite mer. 90 cm hindren bara flyger hon över, inga problem. 
 
L:B (100 cm!!) Min första L:B, det ni! Det gick super bra! Kände mig jätte nöjd med banan, man kan ju inte förvänta sig för mycket när man hoppar en klass för första gången. Och det var rätt svår bana endå på L:B, det var en kombination med! Har nästan aldrig hoppat det med Shelly, visste inte om hon klarade det. Men det var 2 galoppsprång imellan för alla andra D-ponnyer. Men Shelly har ett steg som storhäst så hon har inte så mycket ponny i sig i själva steget. Höll tillbaka henne rätt så mycket i kombinationen. För annars hade nog Shelly tagit 2 ½ språng imellan, men det gick jättebra med kominationen. Men så min lilla slarv häst som rev 2 hinder, alltså 8 fel, det var väl lite surt.... Men är ändå nöjd. Rev dessutom första hindret på L:B, men kom lite nära på det. Och sen rev Shelly det andra hindret med magen....Jag skojar inte hon rev med magen! Det är ju inte så kul, och det gör hon ju bara för att hon är lite slarvig. Men älskar henne lika mycket endå ♥
 

Men som sagt, jag är jätte nöjd endå. Man kan inte alltid ha tur, någon gpng måste man riva och det var just igår på tävlingen ;) Red fram lite länge också, det skulle jag inte gjort. 
Men nu ska jag sova. 
Godnatt ♥ 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...