Dagens hopp pass ♥ 8/8 2012

OJ! Vart ska jag börja!?
 
Känner på mig att det kommer bli ett LÅÅÅNGT inlägg!
Men först skoddes Shelly vid halv två. Och när Shelly hade fått sina skor så skulle Tim också skos. Och då frågade Ingela mig vart jag skulle rida idag, och då sa jag ju det att jag skulle rida upp till paddocken och hoppa och allt det. Och då frågade hon om hon kunde hänga på mig upp dit, och få lite sällskap. Och visst ville jag det, men Tim skulle ju först skos. Så då tänkte jag ju att det kunde ta ett tag. 
Och då kom Tua & Annie och sa att de skulle löshoppa Alfons och frågade om jag ville vara med. Och självklart ville jag det!
Så då löshoppade vi Alfons lite. Det var jätte kul! Och jag fick ta lite kort med Annies systemkamera (överlycklig)! 
Och föresten, Alfons slog nytt personligt rekord på hela 80 cm!!!! Duktiga lilla ponnyn! 
 
Och efter vi löshoppat honom så var Tim färdig skodd. Då gjorde jag iordning Shelly och så red vi upp till paddocken. Väl uppe i paddocken kändes hon jätte seg och konstig. 
Fast hon ökade rätt så bra när jag släppte på tyglarna. 
Men så började jag hoppa lite, och sedan höjde Annie, Tua och mamma alla hindrerna till 90 cm. 
Juste glömde berätta att Annie och Tua hängde med upp, de ville titta när jag skulle hoppa. Och så skulle de ta massor av kort :D 
Så snälla som de är! ♥
 
Men i alla fall, hon hoppade rätt så bra på 90 cm. Lite seg kanske, ville inte riktigt fram för skänkeln. 
Sedan efter att ha hoppat en bana på 90 cm så höjde de alla hindrerna till 100 cm. 
Och jag vet inte riktigt vad Shelly fick för sig för något. 
Hon vägrade på ett rättuppstående!! Fast jag kan i och för sig förstå henne för jag kom hel konstigt på det. Men endå blev helt paff när hon stannade, för hon har ju aldrig stannat! 
Men så tog jag om det och så hoppade jag hela banan. 
Kommer inte ihåg när hon stannade och så men under hela passet så stannade hon 4 gånger!! 
Jag fattar inte vad som tog åt henne....... Knas ponny!
Fast jag tror att det var såhär att när vi höjde så var ju hon tvungen och hoppa mer. Hon kunde ju inte bara hopp över lite slarvigt, utan när det är 100 cm så måste hon ju ta i lite grann. Och hon årkade inte det, för hon var jätte trött! Man kände det på henne när man red. 
Så varför hon stannade var för att det var lite högre och att hon måste ta i mer, och det orkade inte hon. Eftersom hon är väldigt tjock nu efter all bete och så. Så har hennes kondis gått ner till 0% typ ;D 
Men jag tror i alla fall att det var för att hon har lite stor mage, kondisen är inte så bra. Hon är inte i form helt enkelt.
 
Därför funderar jag på att avstå tävlingen på Lördag. I alla fall inte hoppa två klasser. Så fall tar jag bara L:C. Eller ingen alls, för Shelly kändes verkligen inte pigg, tvärtom, super slö!
Och då är de ju onödigt och tävla. Då sparar jag hellre den tävlingen och tränar mer. Jobba henne så hon kommer i form igen och får bort lite mage.
Men vi får se hur jag gör. 
 
 

Tua skriver:

Men ni va jätteduktiga ändå! De händer ibland att hästen stannar, men när hon väl hoppade så hoppade NI jättefint!

Har du fått bilderna förresten? ♥ Puss!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...