Visste ni att...

Shelly har haft en massa, massa, massa olika smeknamn, stackars häst. Hon vet väl inte vad hon heter längre. 
 
På Irland aå blev hon kallad "Bubbles" Fråga mig inte varför.. Men så fick hon heta i alla fall. 
Sen när hon kom till Sverige så kallade Emma & Annie Frivold (tror jag hade henne efter Irland, inte riktigt koll) henne för Bubblan. Bubbles fast på svenska. 
Och så fick hon heta så i några år, tills hon kom till Maria L, som började kalla henne för Tindra. 
Och så fick hon heta så i några år och sen kallar vi henne Shelly. 
När vi köpte henne visste vi inte att de kallade henne för Tindra, om vi hade vetat det hade vi inte kommit på ett eget smeknam till henne. För då hade hon fått heta Tindra. Tycker det är jättegulligt namn på ponny!
Men nu heter hon i alla fall Shelly. 
                           
(Gammal bild, på när hon hette Tindra)
Brukar skoja med Shelly ibland. för hon lyssnar inte på namnet Shelly när man hämtar henne i hagen. Så står jag där och :
-BUUUUUUBBLEEEESSSS, BUUUUUUBBBLLLEEEEESSS. 
Fast det funkar inte alls, hon bara stirrar på mig som om jag var helt dum i huvudet... 
Sen provar jag  med: 
-BUUUBBLAN, BUUUUBBLAAAAAAAAN. 
Men det funkar inte heller, vid det här laget har hon redan tröttnat och står och blundar. 
Sen provar jag med: 
-TIIIIINDRA, TINDRAAAAAAA. 
Ingen reaktion hör heller, nu har hon verkligen lessnat och vänder rumpan till mig och försöker hitta lite gräs att käka på. 
Sen så provar jag med: 
-SHEELLYYY, SHEEELLLYYY. 
Och då kommer hon. Fast det är inte för att hon lyssnar på namnet Shelly, utan bara för att hon tycker så synd om mig som står och gapar så, så hon orkar bara inte höra mig stå och skrika en massa namn så hon kommer ändå. Bara för att få lite lugn och ro, alldeles tyst. 

Johanna skriver:

Hahaha, härliga du Tilda :D


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...