Veckorna bara går, och går, och går. Utan något stopp!

Det är bara 44 dagar kvar till sommarlovet. Och då räknar jag med helger och allt det där.
Om man inte gör det, så är det inte alls många dagar kvar alltså.
 
Idag har jag inga större planer inplanerade. Går i skolan, som vanligt. Och åker därefter till stallet, som vanligt.
Alltså en helt vanlig dag för Tilda Edin.
Har fixat ett tidsinställt åsikt inlägg till idag, handlar om ridsporten. Det bästa som finns för mig är att sitta ner och skriva mina åsikter om vår sport, ridsporten.
Och då är det upp till er om ni diggar det jag skriver, eller om ni odiggar det jag skriver. Det är era val, era tankar, era åsikter. Som ingen kan styra över!
Om ni inte håller med om allt jag skriver i mina åsiktsinlägg, eller bara vill starta en rolig diskussion så skriv i kommentaren då, för det är superkul med lite respons på det man skriver.
 
Alltid lika kul när någon svarar tillbaka på en kommentar, deras åsikter. Superkul verkligen!
Vi hästmänniskor är så grymma.
Vi lägger ner så otroligt mycket tid på våran sport. Hästen ska naturligtvis må bra. Och då krävs den tiden som vi lägger ner. Annars kan man ju inte rida och träna inom sporten. Att fylla höpåsar i regnet hör till! Och att mocka och allmänt borsta, gosa, mysa och sköta sin häst. Det är faktiskt hästarna som gör att vi överhuvudtaget har den här sporten!
 
Vi har valt det här såklart. Och vi tycker att det är det roligaste som finns! Jag vill bara nå ut till alla hockeyspelare, fotbollspelare, balletdansare och konstsimmare; Ridning är för det första en RIKTIG sport. Och det är inte vilken sport som helst heller. Det är en väldigt svår sport! Det är kanske lätt för er att tro att det bara är att rycka hästen lite i munnen så stannar den eller banka med benen så går den framåt. Men det är så mycket mer än så! :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...