Mellan Göteborgsvarvet 2013

Fy fasen, är en bra sammanfattning för hela loppet. Nä men.
När jag hade sprungit ungefär 4 km och det var 1.1 km kvar. Det var då jag kände, vad fasen är det jag gett mig in på? Varför ville jag detta? 
 
Men det gick över rätt fort. Mitt mål var att springa hela banan "felfritt", inget stopp, eller gå eller någonting sånt. Utan springa hela 5.1 km. Och det lyckades jag med.
Flöt på bra i nerförsbackarna, men uppförsbackarna var värst. Usch fy. Vi sprang ju där i slottskogen.
Och för er som vet hur slottskogen ser ut eller är, så förstår ni säkert detta.
Vi sprang liksom upp för hela långa backen, där vid sälarna & upp till pingvinerna.
 
Det var 3 långa, branta backar på banan, och dem var inte att leka med. Där gick det rätt tungt.
 
Och nu undrar ni säkert, men vilken placering kom du på då? Vart kom du någonstans? Vilken tid?

Lugn, lugn. Jag ska förklara. Det var såhär, det var ingen direkt placering. För alla ungdomar från 14-19 år sprang tillsammans, samtidigt. Och det var både killar och tjejer. Så jag sprang liksom 5.1 km tillsammans med 18-åriga, stora killar. Och det kan man ju inte direkt jämföra sig med.
Så det var lite svårt, och jag kan inte riktigt svara på vad jag kom på.
 
Men jag fick i alla fall tiden; 23.08
Och det är en bra tid, tyckte min tränare. Om jag till nästa år tränar upp mig lite mer, så har jag säkert möjligheten att springa på 21 minuter, om inte snabbare. Sa min friidrottstränare. Så vi får ladda om till nästa år.
 
Är i alla fall supernöjd med min insats, jag orkade och klarade av att springa 5 km i ett så ganska högt tempo. Spurtade på slutet och sprang förbi 7 st personer inne på arenan. Är supernöjd.
 
 
 
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...