Kan inte tävla på jättelänge

4 veckor där jag inte kan tävla. Det är inte alls kul!
 
Vi var och kolla Shelly idag hos veterinären. Hon han troligen trampat snett i hagen & har vart lite svullen och allt detdär i frambenet. Hon har inte vart halt, emn vi ville kolla henne ändå.

Det såg jättefint ut.
Förutom att hon ska få en medecin nu.
Men det är inte de värsta. Utan det värsta är att jag inte kommer få rida på 2 veckor. Inte ordentligt. Bara skritta barbacka i 2 veckor. Bara ta det lugnt, ingen trav, ingen galopp. Bara skritta, skritta, skritttaaa i 40-60 minuter varje dag. Så tråkigt, men det måste göras. Och eftersom hon ska käka medecin så är det ju karens. För er som inte gått grönt kort kurs, kanske inte riktigt vet vad det är.
Jo om hästen äter någon sorts medecin av något slag så finns det en så kallad karens tid innan man får tävla på 2 veckor.
Den dagen hästen slutar käka medicinen får den inte tävla förrän på 2 veckor.
 
Så jag får inte börja tävla förrän om 4 veckor, och dets suger! För att det är nu alla roliga tävlingar är!
Såg så fram emot Mountain Horse cupen! L:B, stilhoppning!

Ååå vad kul det hade vart! Shelly har vunnit hela den cupen en gång, så jag hade verkligen satt upp höga mål och grejer. Synd.
NÅGON SOM HAR EN PONNY ATT LÅNA MIG UNDER DESSA 2 VECKOR!? Skämta. Men jag vill också kunna rida vanligt & hoppa i paddocken och ha kuuuuuuul.

emely skriver:

aw så tråkigt! :( Du har en riktigt fin blogg!! :)

Thea skriver:

Vad synd då!
Kolla gärna in på min blogg :)
//Thea

Johanna skriver:

Gud vad irriterande! Vad hade hänt då? :(
Var hålls cupen? :D


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...