Svaren på frågestunden del 1

Postat av: Rebecka
Vad är ditt mål med shelly till sommaren?
Kunna hoppa henne med vanligt bett .
Och att komma ut och tävla mer, inte bara hoppa runt på små fjuttiga L:C:er ;) Utan L:B, here we come!
 
Kommer du sälja shelly nån gång? 
Yes. Eventuellt till sommaren. Det får vi se. 
 
Hur lång är du?                                                                                                                               Runt 160cm 
 
Hur hög är shelly? 
Shelly är 143.8 exakt. Hon ser mycket, mycket sötte ut än det. Det är bara att hon har så liten manke... Men hon har det faktiskt! Fast jag undrar om hon inte är högre ändå. För när vi mätte henne i stallgången en gång så var hon 146 cm. Hm..
 
Vad är det bästa med din systemkamera? 
Det bästa med min systemkamera är allt. Vekligen allt. Den är bäst & jag älskar den!
 
Vilken är din nästa planerade tävling? 
Imorgon faktiskt. Sveland cup. L:C+5, alltså 95 cm. TAGGA! 
 
Ska du till varbergshoppet i sommar?(en tävling)
Ingen aning. Vågar inte svara på det. Känner faktiskt inte till den tävlingen. Får ta och leta upp den och se. Men annars tror jag att jag ska vara med. Eller jag vill vara med rättare sagt. Ha ha.
Tack för dina frågor Rebecka! Hoppas vi ses på någon tävling snart igen! 

Drömresemål?                                                                                                                                                                    Oj svårt att säga. Men jag måste nog säga London då. Och jag har ingen aning om varför just London. Det verkar bara så mysigt där!                                                                                                                                        

Favrotimat?                                                                                                                                                                               Min favoritmat är sushi. Och kommer alltid att vara. Sen gillar jag väldigt mycket räkor & kräftor, eller jag kanske ska säga skaldjur istället. Japp, skaldjur är också vääldigt gott!                                                                             

Vad är dina planer för sommaren? :D                                                                                                                 Oj gud. Svåraste frågan hitills, helt klart. Gud jag måste tänka. Nä jag har ingen aning. Har inga bestämda planer faktiskt.                                                                                                                                                                    

Postat av Axel:

Om ni undrar vem Axel är, så är det bara Axelina. Ni kan andas igen! ;)                                                                   1. Har du gjort något olagligt någon gång?                                                                                                                       Nä. Det tror jag inte. Ha ha. Det är ju inte så att jag rånat en bank eller så. (Hahaha)                                               

2. Hur högt har du hoppat i höjdhopp?                                                                                                                                                    Det är svårt att säga. Eftersom jag inte riktigt att hoppat det på "riktigt". Eller jag har bara tränat en massa, ni vet. Tekniken och sånt för att kunna hoppa hägt. Men på gympan hoppade jag 125 cm. Med rätt teknik kan man hoppa hur högt som helst. 140 cm säkert.                                                                                                                                       

3. Vad gillar du mest, Potatis eller ris?                                                                                                                HAHAHA. Då måste jag nog säga ris faktiskt. Eftersom jag äter potatis nästan varje dag, nästan!                                               

4. Vad gör du helst, Tävlar utan sadel (men du har träns) eller tävlar med sadel men inget träns (fast då har du grimma och grimskaft)                                                                                                                                         Först måste vi diskutera, vilken häst! Om det är Shelly så väljer jag helt klart. Tävlar med sadel men inget träns fast jag har grimma och grimskraft då. Den väljer jag på Shelly. Eftersom hon är såå snäll. Brukar faktiskt rida henne ibland med bara träns och sadel.                                                                                                                          

5. Har du lätt för att få hål i tänderna? ahahah, helt klart bästa frågan! ;-)                                                             HAHAHA. Japp bästa frågan på heela frågestunden! Men jag har inte lätt för att få hål i tänderna. Jag har faktiskt aldrig ens haft hål i tänderna. Det tackar jag min duktiga tandborste för. Så många gånger hen tvingas tryckas in i min mun och göra rent min tänder. Såå extremt duktigt. Jag är stolt över dig min fina tandborste. Någon dag ska jag gottgöra dig, I promise! (HAHAHHAA, dålig humor!) 

Postat av: Emiliaguld

Vad är din favorit mat? (du får välja en)                                                                                                             SUSHI!! 

 Bästa minnet? 
När jag van med Shelly i en stilhoppning, kanske. Eller när vi åkte utomlands i sommras. Och hade ett helt eget hus + egen pool! 
 
Har du någon/några fobier? 
Njaa. Inga stora fobier. Men jag gillar inte att gå över tågspåret. Och fötter, usch ;) 
 
Är du kär i någon?
Nix. 
 
Favorit pogrammet? 
Top model kanske. 

Favorit godis?                                                                                                                                                                Jag är inte så förtjust i godis faktiskt. Gillar mycket chips och sånt, som popcorn också! 

Har du lätt för att köpa saker?                                                                                                                                        JAA! Tyvär...                 Bild tagen av Annie Berggren

Postat av: Linnea Lindqvist                                                                                                                                                               Hur är det att vara Tilda Edin?                                                                                                                                              Oj herregud. Jag kan inte svara på det. Nä skämta bara. Det är grymt att vara Tilda Edin. Den tjejen har alltid kul! 

Längd? Vikt?                                                                                                                                                                            Jag är runt 160 cm & jag väger 41kg. 

Vad har du för sadel & hur mycket kostade den?                                                                                                             Jag har en pessoa sadel och den kostade......:S 16 000.... 

Tycker du att din sadel är skön? Är det hopp, dressyr eller allround?                                                                 Min sadel är den skönaste som finns! Jag älskar den! Det är en hopp.  

Hur ofta rider du i veckan?                                                                                                                                             Jag rider 6 gånger i veckan. Hon har 1 vilodag. Och förresten så brukar Emma rida henne ibland. Hon brukar faktiskt ha henne 1 gån i veckan ibland. Så då rider jag ju 5 gånger i veckan. Ganska skönt måste jag säga. Även fast jag älskar att vara i stallet & kan gärna vara där i flera, flera, flera timmar på en dag. Så kan det vara skönt att bara rida 5 gånger i veckan. Jag hinner vara med kompisar, jag hinner plugga, jag hinner göra något annat roligt som jag aldrig gör annars när jag är i stallet hela tiden. 

Vilken sorts hjälm har du?                                                                                                                                              En lamicell hjälm. Jätteskön!

Hur fixar du håret till skolan?                                                                                                                                               Jag plattar det. Inte bra jag vet. Men jag gör det ändå...

Är friidrott kul? Är du bra i det?                                                                                                                           Friidrott är jättekul!! Om jag är bra i det... Hm.. Det beror på vem man jämför sig med. Men jag är väl bra i det. Eller man har ju sina grenar som det går extra bra i. Jag är t.ex. inte bra i kula. HAHA. 

Vilka grenar brukar du tävla i, i friidrott?                                                                                                                      Jag brukar tävla i följande: 60m, 1000, 200m & 60m häck. De är de vanligaste. Kanske ska ställa upp i höjdhopp & längdhopp nästa gång också? 

Hur får du din blogg att bli SÅ bra? Jag läser den varje dag!                                                                                               Oh tack! Vad glad jag blir! Jag vet faktiskt inte varför just du tycker den är så bra. Kanske är det att jag vågar vara mig själv. Låtsas inte vara någon annan eller hur man nu ska förklara det. Men jag skriver om det jag brinner fö. Sånt jag tycker är kul.                                                                                                                                                   Puss & kram! Och fortsätt med det du gör! You rock!                                                                                                       Åhh vad du är gullig! ♥         Postat av: Anonym                                                                                                                                                                      Vad använder du för smink en vanlig skoldag? Produkter?                                                                                                             Jag använder endast mascara, ögonbrynspenna & puder. 

Sköljer du eller smörjer in med någon speciell produkt på morgonen eller kvällen, eller både och?                  Japp. På morgon och kväll tar jag en fuktighetskräm. Och på kvällen innan jag ska sova så gnuggar jag in ansiktet med en jättebra grejsimojjs som mjukgör och återfuktar huden. Tar bort finnar och allt fult i ansiktet som inte borde vara där. HAHAHA. Det gnuggar jag in och sköljer därefter bort.                        Postat av: Elin                                                                                                                                                                               När använde du thermobyxor senast?                                                                                                                         I vintras faktiskt. När jag och Emilia var ute på kvällen och åkte skridskor :D 

Har du någonsin åkt pulka?                                                                                                                                                         Of course! Självklart!

Vad är din åsikt om trav/galopp-hästar?                                                                                                                        Jag har ingen åsikt om trav/ galopp-hästar....

Ett tips för att komma långt inom bloggvärlden?                                                                                                               Var dig själv. Skriv om det du tycker är kul & uppdatera ofta. Var noga med att svara på alla kommentarer du får. De tycker läsarna är kul! 

Vilken mascara använder du?                                                                                                                                      Ingen aning om vad den heter. Men den kommer från MAXFACTOR. 

Kan du videoblogga mer?                                                                                                                                         Njaa, tveksamt. Eller kanske. Fast jag videobloggar när jag rider ut på Shelly väldigt ofta. Så det kommer jag nog fortsätta att göra! 

Vad är ditt vardagssmink? Alltså vilken typ av smink. Är det mascara, puder och läppglans, du fattar.    Som jag skrev förut. Mascara, ögonbrynspenna & puder.         Några av mina rosetter, plankat, medaljer osv. 

Detta var del 1 av frågestunden. Del 2 kommer komma upp antingen imorgon om jag hinner eller på Måndag.          

 

 

 

 

 

 

Sanna & Josefine skriver:

Fina bilder! :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...