Resultat av dagen

Som ni säkert redan läst så har jag vart & tävlat idag.
Fast dock bara en pay and jump på GFRK.
Jag körde två klasser, en 80 & en 90.
Körde lite lägre eftersom det är första gången jag tävlar på hela vintern. Plus att Shelly har haft sin vintervila i 3 veckor samt. vart lite sådär med sina bakben. Haft lite sår som har ställt till det för oss. Inget direkt farligt, hon har inte vart halt. Men lite varm & svullen har hon ändå vart. Såren kommer från hennes mugg.

I alla fall, så jag körde en 80. Vilket var otroligt fjuttigt när det var VÄRLDENS lättaste bana, bara 1 oxer. Fattar ni, bara 1! Helt sjukt...
Mamma och jag sa det att vi skulle tagit en 90 & 100 cm istället för att det var sp lätt bana. Men men, det får bli nästa gång.

Framhoppning 80 cm:
Hon kändes jättefin, lyssnade bra för skänkeln. Hoppade av fint på hindrerna.

Inne på banan 80 cm:
Körde det lite lugnare, eftersom det bara var en pay and jump. Vi bara gled över banan lite sådär slappt eftersom det bara var 80. Nä, men det kan vara gött att hoppa låg ibland med...NOT!
Blev hur som helst felfri. Kändes grymt!

Framridning 90 cm:
Lika fin här! Bar flög över hindrerna. Var lugn & fokuserad. Kändes fin i munnen och hade ett bra, jämt tempo.

Inne på banan 90 cm:
Felfri här med. Inga problem. Kom bra på alla hinder. Och hon kändes superfin. Rytmiskt & taktiskt ;)
Nä, men hon var fokuserad & gjorde det hon skulle. Inga problem med avståndet, utan hon väntade in mig bra.
Är riktigt nöjd med ponnyn!

Nästa gång tar vi 90 & 100! :)


Sara - Hold on be strong skriver:

Åh vad fin!

Daniella Ekstrand skriver:

Sv; Tack så mkt! Fin blogg du har :)
De är sådär för att jag är sjuk.
Hur är de med dig?


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...