Ponnysarna idag

Vi börjar med Shelly.
Hon var varm & svullen på vänster bak. Sprang med henne i manegen för att kolla så hon inte haltade & det gjorde hon inte. Hon har fått sår som har orsakat detta tjafs. Nä, men det är otroligt jobbigt!
Jag vill rida & få igång henne nu. Vill börja tävla. Skulle egentligen tävlat på Söndag. Men det går ju inte nu.
Det finns två orsaker. Ena är Shellys ben. Och andra är att vi har fått speciella droppar som vi tar på, på hennes sår. Och eftersom jag har tagit grönt kort & gått en kurs i det i flera timmar så är ju jag pro på detta. Skämt, men jag vet att när man använder någon form av medecin till hästar, samma med dem dropparna vi har. Så måste man vänta i 2 veckor innan man får tävla. Hon får inte ha det i sig, de dropparna när man tävlar.  Så det är ju väldigt synd! Så vi ska bara ta det extra lugnt nu. Så jag gick ut & powerwalka med henne i en 30 minuter, slash red barbacka. 
 
Sedan så red jag denna damen. 
Jag tog hand om Nikoline idag för Jennifer som var på disco eller någonting sånt.
Jag mockade, fixade höpåsar & red i manegen. Och som ni ser på bilden så är hon ju väldigt liten, i alla fall i mina ögon. Har ridit henne 1 gång innnan också. och hon är jätteliten, är ju van vid stora, lååånga Shelly. Jag hade i princip ingen hals framför mig. Om hon skulle tvärstanna eller något liknande, så skulle jag bara flugit av direkt. För jag skulle inte haft något att ta emot. 
Nä skämt åsido. Hon skötte sig riktigt bra måste jag säga!
Det är en stor förändring på henne sen jag red sist. Jennifer kämpar på & hon är jätteduktig. 
Nikoline hade en jättefin galopp idag. I början så började hon lite sådär att "nä jag vill inte gå fram för dín skänkel" 
Men det gick över rätt fort när jag hade lurat henne tillräckligt ;) De vill säga hon tror att hon vinner, fast hon gör inte det. Den är klurig du! 
Det var i alla fall superkul att rida henne igen. Jag ska förmodligen ha henne imorgon också. Att Anneli går med Shelly & jag skrittar med på Nikoline. 
 



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...