2013-03-26

Dagens ridpass 
En av mina favoritbilder på Shelly. Dock så har inte jag tagit den, utan det är förra ägaren. Men jag tycker Shelly verkligen är jättefin på denna bild! 

Över till dagens ridpass. Red i exakt 40 min. 
Körde ett riktigt hårt pass, stackars Shelly var alldeles svettig efteråt. Men det var så nyttigt för henne. 
Jag galopperade jättemycket, verkligen jättemycket! Såklart så travade jag och allt det där också. Men det var mest galopp. Även mycket tempoväxlingar. Öka på långsidan, länga på benen. Minska på kortsidan, mer samlad. Körde mycket sånt. Och så det viktigaste i galoppen på Shelly för att få henne avslappnad och mjuk är att ställa henne åt båda sidorna. 
Jag red på gougen, och jag tycker hon kändes jättefin. Faktiskt. Hon kändes väldigt avslappnad och mjuk. Jättehärlig att rida. Medans jag satt och red tänkte jag på detta, 
att vad liten Shelly är jämfört med Axelinas Polo. Nä, skämta! Det stämmer ju, men det var inte det jag tänkte på. 
Utan det jag tänkte på var detta, vad jag kan förbättra i min ridning 
  • Rida mer i förvänd galopp
  • Bak med axlarna, jag sträcker på mig men jag tänker aldrig på axlarna. Fast det kanske kommer automatiskt, vet inte. Har inte tänkt på det...
Ahh, jag kom på massor av bra saker att tänka på, men självklart har jag glömt av dem nu. Aja. 
Får se om jag kommer på dem när jarisker nästa gång. Och då får jag nästan skriva upp dem på mobilen. 
Men vi hörs mer imorgon! Måste plugga. 
 

Axelina skriver:

hahaha, ja Polo är en robust man!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...