"Skrivstafett"

Igår på svenska lektionen så gjorde vi skrivstaffet. Vi satt 5 och 5 vid varje bord. Och så skulle den första vid mitt bord skriva rubriken, "I helgen hände det något fantastiskt....." Man skriver det på ett vanligt, vitt papper. Och så ska hon hålla för så vi andra inte ser vad hon skriver. Då börjar hon med att skriva t.ex. I helgen hände det något fantastiskt jag träffade en levande gurka. Man måste inte vara seriös. Eller man ska helst vara oseriös som att träffa en levande gurka. För annars blir det inte lika kul. 

Och så viker hon ned pappret så att det täcker det hon skrev med den levande gurkan. Sedan skriver hon ett ord som t.ex "Men".  Och ger pappret till mig, jag får inte se vad hon har skrivit. Och då kanske jag väljer att skriva meningen "Men nu ska jag gå på toa men det finns inget toapapper" Fatta vad knäppt det blir då. Och så viker jag nere det jag har skrivit och skriver ett ord som "Vad". Och då ger jag pappret till den andre i gruppen.Så får hon fortsätta att skriva från ordet "Vad" som jag hade valCohen hon får inte se vad vi har skrivit. Så håller man på så ett tag. 

Och sen tillslut när man är klara, när alla i gruppen har fått göra 1 gång i alla fall, eller skrivit 1 mening var. Så samlar vår lärare upp alla papper och så läser hon upp vår berättelse. 

Vi hade ju ingen aning om vad det stod, man visste ju bara om det man har skrivit själv. 

Hoppas ni fattar. Lyssna på videon så får ni höra hur knäpp min grupps "berättelse" blev! Haha! 

Det var jag som skrev. "Men sen gick han iväg till flygplatsen. För han skulle åka till Afghanistan" 


Tua skriver:

Sv: Aa jag vet att Ponnyakuten redan har börjat. Men det inlägget var tidsinställt och jag skrev det för typ en vecka sedan. Och då tänkte jag inte på det ;)

Alexandra skriver:

Om du gillar one direction så kan du kika in på min blogg för där skriver jag fanfics om dom(berättelser!)
VÅGA DRÖMMA!

Btw Haft en bra dag? :)

Othilia Lindblom skriver:

Fin blogg!

Anonym skriver:

Den har jag också gjort i skolan! Den är super rolig !!!

Anonym skriver:

Den har jag också gjort i skolan! Den är super rolig !!!

Axelina skriver:

Vi gjorde också det igår!! jag och Clara skrev bara om bajs så våra blev jätte bra! ;-)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...