Lite snack om skolan

 

Hur har jag tänkt med skolan? Hur ska jag få ihop allt? Vilka betyg ska jag nå? Hur mycket tid måste jag lägga ner?
 
Dessa frågor snurrar runt i huvudet lite då och då. Särskilt nu när skolan börjar igen imorgon. 
Hur ska jag klara av andra terminen av 7:an? Jag menar, jag har ju Shelly. Hur ska jag få ihop allt?
Dessa frågor, dessa krav, vad har vi skolan till? Kan man ju undra. Den frågan har jag ställt måånga gånger. Men man förstår ju egentligen hur dum menigen är!
Vill man lära sig något, måste man gå i skolan. Har egentligen inge problem med det. Det jag har lite problem med är dessa krav som ställs om och om igen. 
Hur mycket krav skolan ställer. Skolan blir bara tuffare och tuffare för min del. Detta är 7:an, jag menar redan i 7:an måste man ju ta allt på största allvar. Skolan förävntar sig topp betyg av alla elever. 
 
Men jag har tänkt ut lite. Jag ska lägga ner mycket tid på skolan. Jag ska jobba mig uppåt i betygen. Nu ska jag ställa lite krav på mig själv. Egna krav och mål, som jag vet att jag själv klarar av. 
Förra årets mål som jag satte upp, var att inte få något F i mina betyg. Och det fick jag inte. Så det är jag glad över. 
De mål jag har nu är har jag ingen större lust att berätta här i bloggen. Eftersom dem tillhör mig. Jag har satt upp mål för varje ämne som vi har i skolan. Vilka betyg jag ska försöka nå och så vidare. 
Och jag måste erkänna att det är väldigt bra mål. Jag är nöjd. Nu gäller det bara att uppfylla dem.
Ska alldeles strax sätta mig ner och skriva ner alla mål i ett häfte. Som jag ska spara, och ta upp och titta på ibland.
 
Så jag ska satsa fullt ut på skolan. Det är hemskt när man tänker på det. Hur mycket tid skolan tar. Hur mycket tid den tar av sin fritid. Min fritid betyder mycket för mig. Jag önskar att skolan inte var så "jobbig" och krävande. 
Jag vill mycket hellre kunna fokusera mer på min rdining och Shelly. Istället för att fokusera så mycket på skolan. Men tyvär så ser inte dagens samhälle ut så. Fritid för barn har liksom struckits från listan, den är helt borta. 
Och det är vääldigt tråkigt! 
 
Men om inte skolan var så krävande och ställde så höga krav på en så tycker jag skolan är rolig men den är framförallt viktig, viktig för våran framtid!

Hanna skriver:

Det tycker jag du ska göra! Jag lånade av ridskolan idag så det kan du också göra. :D

Jag red ju inte direkt ordentligt, skrittade, travade några steg och tog lite galopp. Men han kändes väldigt mjuk, han lyssnade fint för skänkeln och var inte alls stark. Öronen var framåt och det kändes som han trivdes med det. Tycker också du ska testa, för testa kan man ju alltid göra och avgöra vad man tycker sen. :D

Hanna skriver:

och red ju barbacka* ;)

axelina skriver:

Jag brukar tänka såhär att det är ändå lärarna som bestämmer om man ska bli uteliggare eller slotts-bo. Det är ju dom som sätter betygen och avgör våran framtid. Så man måste alltså hålla sig vän med lärarna! XD


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...