Fotboll? Alltså en fot och en boll, eller?

VARFÖR JAG INTE KOLLAR PÅ FOTBOLL 

 

  1. Tjugotvå gubbar jagar en boll.
    Hur intressant kan det bli? Inte mycket. Och jag skriver 'gubbar' för att kvinnor är allt för diskriminerade i vårt samhälle och aldrig visas på TV i fotbollssammanhang. Dessutom är de allra flesta verkligen gubbar: har ni sett magen på vissa?! Jesus!

  2. Tjugotvå streckgubbar jagar en vit fläck
    Rättning på föregående punkt. Det jag ser är en gräsmatta med olikfärgade pinnar som förflyttar sig jämte en vit liten punkt. 

  3. Mål?
    Fotboll går ut på att göra mål. Proffsspelarna (!) lägger dock inte mer än ungefär ett mål per halvtimma, och detta är om man har tur, och mellan dessa mål finns bara ett evigt väntande. Det enda spännande jag kan hitta är TV-referat, där man får se alla mål i en enda lång radda, men då vet man direkt vilka som kommer lägga målet eftersom klippen vanligtvis är 5 sekunder långa och att hinna springa till motsatt sida plan än den som visas är himla svårt på den korta tiden.

  4. Offside, hattrick, onside kick...
    Alla dessa uttryck ger mig rabies. Om jag, Gud förbjude, någon gång skulle sätta mig och se en match skulle jag ändå inte fatta någonting eftersom fotboll inte går att fatta för normala människor

  5. HysénpassarLarssonsomspringermotmåletmentacklasavIbrahimovicsomtarbollenochgörMÅÅÅL
    Enough said.

Tua Westerlund skriver:

Hahaha varför sååå sant?????

Lina skriver:

HAHAHAHAHHAHHA! Du är skitrolig ju!

Alexandra skriver:

Haha, bra skrivet! :P

Sv: Åh tack! Din blogg är också riktigt fin! :)
Och allt är bra, själv då? :)

Emilia skriver:

har frågestund, kommentera gärna :)

Olivia - TheWayToSuccess skriver:

Haha!! KLOCKREN!!

AmandaB skriver:

Allt bra idag? :D

MVH AmandaB


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...