Dagens ridpass 3/1 2013

Idag red jag ut på min bääbis,
 

Och hon var dööööö pigg! Vilket var positivt!
Red halva hällesåkersrundan, för när jag kom lite längre in på den lilla byn där som jag kallar den. Så var det en stoor traktor som stod där mitt ivägen. 
Han såg nog inte mig, eftersom när jag precis hade tänkt att rida förbi så brummar han igång och börjar hugga ner träd. 
Shelly blev inte rädd faktiskt, men jag vågade inte gå förbi. 
För tänkt om det kom ett flygande träd, "liksom"? 
Så jag vände. Hade tänkt och skritta tillbaka men Shelly var så pigg. Så hon stod nästan på stället och galopperade. Och då, för jag är så snäll. Så släppte jag lite på tyglarna och så galopperade vi då istället :)
 
Det slutade med att jag red in på Nora vägen (jag kallar den för det, eftersom Nora bor där inn, haha) 
Vad ska jag annars kalla den? Om inte Nora hade bott där så hade jag kallat den för den-livsfarlige-rasande-vägen-som-förut-inte-alls-var-rasad-men-tyvär-så-rasade-en-liten-bit-av-vägen vägen :D 
 
Nä, skämt åsidoooo! Det gick bra i alla fall. Om som jag skrev däruppe, så var hon ju väldigt pigg. Och väldigt glad över att få komma ut och sträcka på benen. Köra lite bus-galopper med mera. 
 
Vi hörs! :D
Ska bara säga detta i förväg nu på den sista bilden, så är Shelly inte sur. Utan det är jag som trycker ner hennes öron, snäll matte! Men hon såg ju så rolig ut i det ♥
 

Klara skriver:

Haha, nu börjar nog lille Tilda bli lite trött. När hin skrivet 2012 i rubriken. När det egentligen ska stå 2013! Haha, sööööt! :D

Tua Westerlund skriver:

Haha Tilda, året är 2013 ;) <2


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...