46. Hur är din häst att rida ?

Hon är mycket att rida ihop. 
Men det beror förstås på vem som rider. Om någon som inte är så duktig rider henne så är hon jättesnäll, och de tycker. Men åh vad lätt hon är. Jag bara, mm. Prova och kräva lite av henne. Så får du säkert se på annat!
 
Men hon är alltså jättesnäll att rida och jättelätt när någon rider och inte kräver av henne. 
Men så fort jag ska rida och jag kräver av henne. Då blir hon plötsligt jobbig och svår.
 
Hon kräver mycket av sin ryttare. Det går inte att bara åka häst. Utan man måste rida i vartenda steg och driva på mycket. Men hon är fortfarande världens snällaste att rida. 
 
I början när vi köpte henne så ville (kunde?) hon inte göra skänkelvikningar. Men jag har jobbat med det och nu så fort man bara lägger till skänkeln lite så flyttar hon så fint så. 
 
Nu kommer jag in på vad hon kan och inte kan. Frågan var ju hur hon är att rida. 
Om jag ska kortfatta det så är hon då. 
Snäll. Kräver mycket av sin ryttare. Jobbig i dressyren. Rolig i hoppningen osv osv. Man får jobba henne för att få henne och gå i en fin form och trampa under sig med bakbenen. 
 
Här är ett exempel. Hon kan gå i en jättefin form, men vart är bakbenen?
Och här är ett annat exempel. Hon trampar men vad hände med huvudet?
Och så ett tredje exempel. Hon trampar under sig och går i fin form :D 
 
 
 
 

Matilda skriver:

Åh vilken fin blogg du har och vilken fin ponny! :D

Julia skriver:

Sv; Jag följer dig, men gjorde från mobilen så kan inte se vilket nr jag blev :/

Emelie skriver:

oj så fin blogg! :D jag har precis skrivit ett inlägg om vad jag irriterar mig på - om du inte är på topphumör så borde jag tipsa om att läsa inlägget och kommentera vad du tycker :) kram!

Vera skriver:

Vilka fina bilder, n ser ut som ett fint ekipage ♥ ♥

Kram

emma skriver:

Superfin blogg!

Du "rider" väl på Ranchens

angelica skriver:

sv, ja, dock är jag inte med där mer men orkar inte kommentera massa bloggar men det är kul att komma med där ngn gång ibland :D

Hanna skriver:

Tycker du rider henne jättebra, och f*n vad du sliter! :)

Ja hon är så söt! :D ska bli spännande och se hur hon ser ut när hon är äldre bara :o :D

Kattis skriver:

Fin häst du har! :)

Sarah skriver:

Så fina ni är tillsammans :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...