45. Har du några andra djur ? Berätta om dom

Jag har inte bara en häst. Utan en katt också som jag älskar. 
 
Katten heter Pebbles och är 3 år. Sköldpaddsfärgad. Hon har en orange, gullig prick i pannan samt ett orangt sträck på magen. Gula, stora, fina ögon. 
Och hur söt som helst. Jag har haft henne sen hon var 7 veckor. 
Jag har lärt henne lite trix som att stå, jag ska förklara vad hon gör när man säger stå. När man säger stå så ställer hon sig upp på bakbenen och tassarna upp i vädret och så sträcker hon på sig. 
Urgulligt! 
 
Det bästa Pebbles vet är att ligga och gosa i min säng. Samt att pussa en i hela ansiktet. 
Hon är världens snällaste katt då hon aldrig har försökt att bita någon, hon har heller aldrig rivit någon. Och hon har til och med aldrig fräst. 
Jag och Pebnles är rätt tajta. Det är mig hon litar på. Hon följer efter mig som en hund. Utan att tigga. 
Ibland brukar vi köra en tävling om vem som kommer snabbast till mitt rum. Vi börjar nerifrån trappan. 
Och så springer vi det snabbaste vi kan upp för trappan och in i mitt rum. 
Det brukar dock vara Pebbles som vinner, fast några gånger har man allt vunnit. 
Och sen när man kommit in i mitt rum så slänger man sig på sängen :) 
 
Såhär ser hon ut: 
 

fanny & Filippa-hästblogg skriver:

Jättefin blogg du har ,allt bra?:)

Tua Westerlund skriver:

Alltid lika söt Pebbles ;) <3

Josefine skriver:

sv: Tack. Allt är bra med mig dig då? :)
Jag använder tyvärr inte bloglovin

julia skriver:

Kolla gärna in min blogg photoojuliaa.blogg.se som handlar om foto och vardag :) kram

Mohammedi's | Art, model & designer skriver:

Tävling! Vinn ett valfritt smycke från den populära affären ,modekungen, tävla nu på min blogg , var gärna med <3 ! http://mohammedis.se

Olivia skriver:

svar. Följer dig på bloglovin nu, säg till när du följt tillbaks :)

Kajsa skriver:

Nu har jag VECKANS BLOGG på bloggen, var jättegärna med och delta :)

felicia skriver:

sv: hej tack desamma! :D
aa, allt väl sj? :)

Emmy skriver:

Tack! Jo då, lugn o ro på jobbet så allt är helt okej faktiskt! :)
Själv då?
Fin kisse, vi har en som är väldigt lik denna i stallet! :)

Olivia Gustavsson skriver:

Åh så söt! :)

Lovisa skriver:

Sv; Tack detsamma, söt häst! :) bara bra, själv? Visst, det kan vi göra! Jag följer dig nu :)

♫♪ sandra T skriver:

fin kisse!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...